فود پرس - مرتضی سلطانی، رییس هیأت مدیره زرماکارون همزمان با برگزاری همایش روز ملی صادرات،  لوح سپاس و تندیس ویژه صادرکننده ممتاز ملی را برای هفتمین سال متوالی از معاون اول رییس جمهور دریافت کرد.

به گزارش فودپرس، زرماکارون در حالی این موفقیت را بدست آورد که طی سال‏های گذشته همواره بر تلاش مستمر در حوزه تولید صادرات محور با رویکرد درون زایی و برون گرایی تأکید داشته و توانسته است در شرایط نابرابر ناشی از تحریم، رقابتی موفق‏ با بزرگترین برندهای جهانی، سهم قابل توجهی را به نام ایران در بازارهای بین‏المللی بدست آورد.
مرتضی سلطانی، رییس هیأت مدیره زرماکارون در حاشیه این مراسم گفت: «یک اقتصاد پویا و پایدار، اقتصادی درون‏زا و برون‏گراست. بدین سبب، زایش و پویش در درون آن به گونه‏ای است که ارزش افزوده ناشی از فرآوری بدست می‏آید و بنیان «تولد برند» به عنوان سرمایه ملی شکل می‏گیرد و از سوی دیگر این اقتصاد برون‏گرا، حضوری مؤثر را در عرصه‏ها‏ی بین‏المللی خواهد داشت که «ثروت آفرینی ملی» را به ارمغان می‏آورد.»
وی تصریح کرد: «اگر کشوری بتواند با رویکرد صادرات محور خود برندی بسازد، دوشادوش بزرگان اصیل تجارت جهانی به رقابت پرداخته و آنها را پس زده و موفق به کسب سهمی‏ در بازار شود، آن وقت است که می‏توان به پویایی آن اقتصاد امید داشت. به واقع صادرات، محور تحول اقتصاد ملی و پیشران آن برای خروج از بحران‏ها و رکود است. این واقعیت، همان تدبیر مقام معظم رهبری است که در قالب مفهوم «اقتصاد مقاومتی» نمایان شده است.»
صادرکننده ممتاز ملی تأکید کرد: «امروزه تولیدکنندگان خوشنام و متعهد ایرانی، در شرایط سخت تحریم‏ها‏ و فضای نابرابر رقابت، بارها و بارها پیروزمندانه قد برافراشته‏اند و به نام ملت بزرگ ایران، از بازارجهانی سهم گرفته‏اند. اینک این برندهای ایرانی، دیگر متعلق به یک یا چند نفر نیستند، بلکه بخشی از «ثروت و اعتبار ملی» تلقی می‏شوند و مراقبت و نگهداری از آن، یک مسئولیت اجتماعی و حیاتی برای تمامی ‏جامعه و به ویژه برای دولتمردان فرض شده و از این رو حمایت‏های دولتی به منظور ایجاد امنیت خاطر صادرکنندگان یک ضرورت تلقی می‏گردد.»
کد خبر 0f7978f3e216469abab9dbbe440f762e

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =