صنایع غذایی> کاوه زرگران با اشاره به مصوبه سه‌شنبه شب شوراي پول و اعتبار در خصوص كاهش نرخ تسهيلات بانكي گفت: تلاش‌هاي وزير جهاد كشاورزی در خصوص كاهش نرخ سود سرمايه‌گذاري در بخش كشاورزي که با هماهنگي و همدلي تيم اقتصادي دولت به ويژه وزير اقتصاد و رييس كل بانك مركزي براي حمايت از بخش كشاورزي همراه بود، باعث شد تا نرخ سود بخش كشاورزي کمتر از سایر بخش‌ها و به ١٥درصد برسد.

به گزارش مهر، دبیرکل کانون انجمن های صنایع غذایی ایران گفت: در جلسه شورای پول و اعتبار، نرخ سود تسهیلات بانک کشاورزی برای تسهیلات سرمایه‌گذاری معادل 15 درصد و برای سایر تسهیلات معادل 18 درصد تعیین شد كه اين تفاوت مي‌تواند تاثير مثبتي در شرايط بخش كشاورزي كشور داشته است و با اجرای این مصوبه، سرمايه‌گذاري در صنعت غذا و كشاورزي جانی دوباره مي‌گيرد.
كاوه زرگران با اشاره به مصوبات یک هزار و دویست و بیستمین جلسه شورای پول و اعتبار گفت: پیگیری و تلاش وزير جهادكشاورزي در این شورا باعث شد تا بخش كشاورزي استثنا تلقي شده شود که البته با توجه به نقش مهم بخش كشاورزي در تولید ناخالص ملی و پيشبرد سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي و ضرورت حمايت همه جانبه از توليد در بخش كشاورزي و صنايع غذايي بايد اين اقدام را به فال نيك گرفت و چشم‌انداز روشن‌تري را براي اين بخش نويد داد.
دبیرکل کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران تاكيد در ادامه کرد: بانك كشاورزي نيز به عنوان مجري مصوبه شوراي پول و اعتبار در راستاي حمايت از بخش كشاورزي و صنايع غذايي كشور گام بر مي‌دارد.
رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تهران ادامه داد: بخش كشاورزي و صنايع غذايي ايران با وجود همه مشكلات پتاسيل آن را داراست تا به عنوان موتور پيشران سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي شناخته شود و در صورت ادامه سياست‌هاي حمايتي نظير آنچه در جلسه اخير شوراي پول و اعتبار مصوب شد، مي‌توان اميدوار بود ايران در صادرات محصولات فرآوری شده و صنایع تبدیلی ارزآوری نماید.
زرگران با تاكيد بر اينكه با پيگيري و اصرار وزير جهاد كشاورزي در جلسه شوراي پول و اعتبار و  حمايت‌هاي رييس كل بانك مركزي و وزیر اقتصاد، این مصوبه از تاریخ 16 تیرماه سال جاری از سوی بانک‌ها و موسسات اعتباری، لازم الاجرا است، اضافه كرد: نرخ سود 15 درصدي تسهیلات بانک کشاورزی برای تسهیلات سرمایه‌گذاری مي‌تواند گامي مهم براي بروز توانايي واقعي توليد در بخش كشاورزي ايران ارزيابي شود.
وی با تقدير از اقدام شوراي پول و اعتبار در نگاه ويژه به بخش كشاورزي گفت: اميدواريم با تلاش‌ و پيگيري‌هاي وزير جهاد كشاورزي و حمایت دیگر ارکان دولت، نرخ ۱۴ درصدی فعلی تسهيلات صندوق توسعه ملی کاهش يابد كه بر اساس اطلاعات بنده مهندس حجتي گام‌هاي اوليه برای تصحیح این نرخ سود را برداشته است. چرا که وی به خوبی می‌داند در بخش کشاورزی پرداخت چنین بهره‌هایی موضوعیت ندارد و تولیدکنندگان در این بخش نمی‌توانند چنین سودی را بپردازند.
دبیرکل کانون انجمن های صنایع غذایی ایران ابراز امیدواری کرد صنایع تبدیلی و غذایی کشور با افزایش حمایت دولت بتواند پتانسیل خود را هر چه بیشتر بالفعل کرده و در راستای تقویت تولید ملی و اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گام بردارد.
کد خبر 10e7d8f2076e457b86a26f4690057265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =