در حالی که اختصاص 10 درصد از منابع صندوق توسعه ملی در بودجه 93 و یک درصد برای توسعه طرح‌های عشایری مورد تصویب قرار گرفته بود، هفته گذشته بانک مرکزی مجوز تزریق آن را ابلاغ کرد.


معاون پارلمانی بانک کشاورزی در مجلس شورای اسلامی امروز در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: هفته گذشته بانک مرکزی با پرداخت 10 درصد از منابع صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی در قالب بودجه 93 موافقت کرد.

ناصری‌گهر افزود: با اجرایی شدن این مصوبه و شروع سیاست‌های اقتصادی دولت در حوزه بانکی، انتظار می‌رود پویایی سیستم بانکی کشور افزایش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، یک درصد از درآمد صندوق توسعه ملی نیز به بخش پرواربندی عشایر اختصاص داده شده است که توسط بانک کشاورزی و صندوق توسعه به‌صورت مشترک و در قالب تسهیلات با سود پایین در اختیار بهره‌برداران حوزه عشایری قرار می‌گیرد و موافقت‌نامه پرداخت آن نیز امضاء شده است.

معاون پارلمانی بانک کشاورزی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بانک‌های تخصصی تلاش می‌کنند مشتریان خود را راضی نگه دارند و با وجود آنکه در حوزه کشاورزی مشکل اسناد، وثیقه و بازپرداخت به شکل جدی مطرح است، اما بانک کشاورزی نهایت انعطاف را برای راضی نگه داشتن کشاورزان و بهره‌برداران به‌کار خواهد گرفت و هیچ امتیازی برای هیچ گروه یا افرادی وجود ندارد و همه فعالان در حوزه کشاورزی از تسهیلات و خدمات این بانک می‌توانند استفاده کنند.

گفتنی است، سه‌هزار و 200 میلیارد تومان بدهی صندوق بیمه که به بانک کشاورزی انتقال داده شده، هنوز توسط دولت جبران نشده است.
کد خبر 11 درصد از منابع صندوق توسعه ملی به بانک کشاورزی آمد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =