دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان کنسانتره و آب‌میوه ایران گفت: انجمن در صدد طبقه‌بندی آبمیوه و کنستانتره بر اساس کیفیت است و در همین راستا نیز اقداماتی انجام داده است که نتیجه یکی از این اقدامات کاهش 10 درصدی شکر از آبمیوه و کنستانتره بوده است.

ولی‌الله داودآبادی با بیان این‌که انجمن به سوی کیفیت بندی کنسانتره و آبمیوه پیش می‌رود اظهار کرد: از سه سال پیش تاکنون که کمیته انجمن کیفیت و کنترل مرغوبیت در انجمن ایجاد شده در راستای افزایش کیفیت آبمیوه و کنسانتره بوده‌ایم.

وی ادامه داد:‌ این کمیته از مدیران فنی کنترل کیفی شرکت‌های بزرگ ایران تشکیل شده است و تاکنون نیز جلسات متعددی بر مبنای افزایش کیفیت و رده‌بندی آب میوه و کنسانتره ایجاد شده است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان کنسانتره و آب‌میوه ایران با بیان این‌که در انستیتو تغذیه اقداماتی در این راستا صورت گرفته است، اظهار کرد: مجموعه این کارها باعث شده است که 10 درصد از مصرف شکر در آبمیوه‌ها کاهش پیدا کند.

داوودآبادی در خصوص قیمت آبمیوه و کنسانتره گفت:‌ علیرغم افزایش قیمت شکر، دستمزد و ... اما تولیدکنندگان سود کمی را از محصول تولیدی خود دریافت می‌کنند.

*** تولید کنندگان آبمیوه و کنستانتره تقاضا افزایش قیمت دارند

دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان کنسانتره و آب‌میوه ایران با بیان این‌که در حال حاضر تولیدکنندگان درخواست افزایش قیمت را دارند، اظهار کرد: به دلیل شرایط اقتصادی مردم، انجمن از این افزایش قیمت جلوگیری کرده است.

***هیچگونه افزودنی به آبمیوه اضافه نمی‌شود

وی با بیان این‌که در آبمیوه و کنسانتره از هیچ گونه افزودنی استفاده نمی شود گفت:‌ در گذشته تنوع آبمیوه تنها در سه میوه پرتقال، سیب و انگور خلاصه می‌شد اما در حال حاضر توانسته‌ایم با ترکیب میوه‌های مختلف این دامنه را افزایش دهیم.

داوودآبادی ادامه داد: در حال حاضر تنوع آبمیوه‌های ایران بسیار زیاد است که محصولات خارجی نتوانسته‌اند جای زیادی را باز کنند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان کنسانتره و آب‌میوه ایران با بیان این‌که برخی از آبمیوه‌ها موجود در بازار به صورت قانونی و قاچاق وارد بازار می‌شوند،گفت: اقداماتی نیز در راستای جلوگیری عرضه این آبمیوه‌ها صورت گرفته است.

منبع:ایسنا
کد خبر 11341f0a50174323aafe1909a0eff63e

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =