موادغذایی>اقتصادغذا-صندوق های سرمایه گذاری و دست اندرکاران بازار محصولات کشاورزی بازار پیش فروش گندم در بورس شیکاگو حاضر نیستند.

به گزارش پایگاه خبی اقتصاد غذا «فود پرس»،نسبت به  بازار پر رونق گندم تجدید نظر کنند اما آنان نسبت به بازار ذرت و سویا در بورس شیکاگو محتاطانه رفتار می کنند، زیرا به عقیده آنان ازمیزان موجودی گندم بورس شیکاگو در موعد سررسید قراردادها کاسته می شود. تعداد قراردادهای فروش گندم بورس کانزاس هم تعدیل شده است. آنان معتقدند روسیه به عنوان یکی از بزرگترین صادرکنندگان گندم جهان از میزان صادرات خود می کاهد زیرا میزان برداشت گندم این کشور نسبت به سال قبل کم تر شده است و روز جمعه گذشته، در بورس شیکاگو گندم با کمبودهای پوششی مواجه شد. بحران ارزی آرژانتین نیز که موجب رشد صادرات گندم این کشور شده بود، با اقدامات جدید دولت مبنی بر محدود کردن صادرات غلات مواجه شده است، از این رو عرضه گندم آرژانیتن کاهش می یابد.
اما دیدگاه سرمایه گذاران نسبت به ذرت و سویا محتاطانه است. نرخ سویا برای تحویل در نوامبر در هفته منتهی به 28 اوت 6 درصد تنزل یافت و انتظار می رود عرضه این محصول رو به افزایش نهد. در هفته مذکور قیمت کنجاله سویا نیز 6.9 درصد تنزل یافت.
کد خبر 15c981318f3140cbb93f666e884979de

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =