رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی گاوداران ایران با بیان اینکه خرید تضمینی شیر خام از پنج‌شنبه در قزوین شروع شده گفت: سازمان تعاون روستایی در حال انجام مقدمات کار است و به محض فراهم شدن شرایط در سایر استان‌‌ها آغاز می‌شود.


سید احمد مقدسی رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی گاوداران ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: خرید تضمینی شیر در استان قزوین شروع شده است.

وی افزود: خرید تضمینی شیرخام از روز پنج‌شنبه در استان قزوین آغاز شده و تا روز گذشته 300 تن شیر خام با قیمت 1440 تومان از دامداران خریداری شده و به پودر تبدیل شده است.

مقدسی بیان داشت: سازمان تعاون روستایی در حال بستن قرارداد با کارخانه‌های صنایع لبنی برای تبدیل شیرخام به پودر شیر خشک است و به محض مشخص شدن کارخانه‌های طرف قرارداد، خرید تضمینی در استان‌های دیگر هم آغاز می‌شود.

این گزارش می‌افزاید: خرید تضمینی شیر خام قرار است در 6 استان کشور از جمله قزوین، خراسان رضوی و جنوبی، قم، اردبیل، تهران آغاز شود و کم‌کم این کار در استان‌های دیگر هم انجام شود.

براساس این گزارش خرید تضمینی شیر خام قرار بود، از روز شنبه دوم آذرماه آغاز شود، اما به دلیل فراهم نبودن سازوکارهای لازم به تعویق افتاد و قرار بود، از روز گذشته آغاز شود.

بخشی از شیرخام تولیدی که نمی‌تواند توسط کارخانه‌ها جذب شود، توسط سازمان تعاون روستایی از تولید‌کنندگان خریداری و در اختیار کارخانه‌های صنایع لبنی قرار می‌گیرد، تا این کارخانه‌ها به صورت حق‌العمل‌کاری شیر را به پودر شیر خشک تبدیل کنند.
کد خبر 161f4f2f8f194f5ba0a74a728e42e432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =