صنایع غذایی> از آنجا که افزایش نرخ لبنیات باعث بالا رفتن قیمت تمام‌شده محصول می‌شود، ممکن است بازار صادراتی در این بین لطمه ببیند.



عضو هیات‌مدیره انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی در اعلام نتیجه جلسه‌ای که امروز با حضور اعضای هیات‌مدیره این انجمن درباره اعلام افزایش 10 درصدی قیمت لبنیات برگزار شد، گفت: افزایش قیمت هر درصدی از لبنیات و فرآورده‌های آن، باعث اختلال در بازارهای صادراتی می‌شود.

محمد فربد افزود: از آنجا که قیمت نهاده‌ها و سایر ملزومات مصرفی نیز بدین‌ترتیب با افزایش روبه‌رو خواهد بود، در نهایت قیمت تمام‌شده محصول افزایش خواهد یافت و توان رقابت صادرکنندگان در بازارهای صادراتی دچار اختلال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز قیمت تمام‌شده محصولات لبنی در کشور وضعیت مناسبی ندارد و اگر بخواهد از افزایش برخوردار باشد، مشخص نیست وضعیت صادرات چگونه خواهد شد.

عضو هیات‌مدیره انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ادامه داد: با قطع صادرات فرآورده‌های لبنی، سرریز محصولات تولیدی در داخل کشور به‌وجود می‌آید و وضعیت شیر و سایر فرآورده‌های لبنی از این که هست، بدتر می‌شود.

فربد تصریح کرد: در جلسه برگزارشده مقرر شد که مزایا و معایب افزایش قیمت لبنیات بررسی گردد و در نهایت تصمیم مناسبی اتخاذ شود که ضرری را متوجه تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان و صادرکنندگان نکند.

وی یادآور شد: در حال حاضر نیز هیچ‌یک از برندهای محصولات لبنی حق افزایش قیمت محصولات خود را ندارند، زیرا مصوبه‌ای در این باره تا امروز ابلاغ نشده است.

فربد درباره شایعات رسانه‌ای که از امروز پا گرفته و مغازه‌داران قیمت برخی از محصولات را بدون نظارت افزایش داده‌اند، تأکید کرد: از مردم تقاضا می‌شود برندهای متخلفی که محصول خود را با افزایش قیمت عرضه می‌کنند، به دفتر انجمن صنفی صنایع لبنی پاستوریزه ایران معرفی کنند.

منبع:ایانا
کد خبر 1880d38fbdc7455bbe85de3a4b09d164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =