صنایع غذایی> نایب رئیس هیات مدیره انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه افزایش قیمت محصولات لبنی منوط به شرایط شرکت‌ها و آنالیز آن‌ها از وضعیت خود و بازار دارد، گفت: ممکن است با توجه به شرایط برخی محصولات افزایش قیمت نیابد.

محمد فربد در مورد افزایش 6 درصدی قیمت محصولات لبنی گفت: پیگیر دریافت اطلاعیه معاون اول هستیم، اما هنوز این اطلاعیه به دست ما نرسیده‌ است.

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به مخالفت صنایع مبنی بر افزایش قیمت‌ها به دلیل رکود موجود در بازار آیا این افزایش قیمت‌ها اعمال می‌شود، افزود: صنایع به دنبال این بودند که این افزایش قیمت‌ها از طریق پرداخت یارانه توسط دولت جبران شود، اما ظاهرا به دلیل مشکلات مالی دولت این مسئله شدنی نیست.

فربد با بیان اینکه حاشیه سود صنایع لبنی در سال 93، 3 درصد بوده است، تصریح کرد: با توجه به گذشت 4 ماه از سال عملا اثر افزایش 6 درصدی قیمت‌ها در 8 ماه باقی‌مانده سال حدود 4 درصد است.

نایب رئیس هیات مدیره انجمن صنایع لبنی در پاسخ به این سؤال در صورت افزایش 6 درصدی محصولات لبنی آیا دامداران تقاضای افزایش قیمت فروش شیر‌خام را خواهند داشت، گفت: دامداران روی قیمت 1440 تومان فروش شیر‌خام با دولت توافق کرده‌اند و به دلیل پایین آمدن قیمت علوفه، افزایشی در قیمت خرید شیر‌خام ایجاد نمی‌شود.

فربد افزایش قیمت محصولات لبنی را منوط به شرایط شرکت‌ها دانست و عنوان کرد: برای تصمیم در مورد افزایش قیمت، هر شرکتی شرایط  خودش را باید آنالیز کند، به طوری که سال گذشته به دنبال صدور مجوز افزایش قیمت‌ها بعضی شرکت‌ها اقدام به این کار نکردند و یا با تأخیر این کار را انجام دادند.

نایب رئیس هیات مدیره انجمن صنایع لبنی تصریح کرد: پارامترهای مختلفی در افزایش قیمت دخالت دارد و بستگی به کشش بازار و موجودی انبارها دارد.

وی با بیان اینکه برخی اقلام ممکن است افزایش قیمت نیابند، افزود: عموما تولید ماست‌ها زیان ده است.

نایب رئیس هیات مدیره انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه تا اوایل مرداد وضعیت افزایش قیمت محصولات لبنی معین می‌شود، تصریح کرد: کره جزء اقلامی است که قیمتش افزایش نمی‌یابد، زیرا نرخ جهانی این محصول به اندازه کافی کاهش یافته است.

به گزارش فارس، امروز نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت از ابلاغ بخشنامه معاون اجرایی رئیس‌جمهور به وزارت صنعت برای افزایش ۶ درصدی قیمت کالاهای اساسی خبر داد که گندم، آرد، نان، قند و شکر، مرغ، تخم مرغ، برنج، روغن نباتی، گوشت قرمز، کره، شیرخام و لبنیات از جمله اقلام مشمول افزایش قیمت هستند.


منبع:فارس
کد خبر cc99d4575fb24143af88ddcc6eff443e

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =