معاون وزیر جهاد کشاورزی از تهیه آیین نامه‌ای برای حمایت از بخش خصوصی در زمینه کشت برون‌مرزی خبرداد و گفت: پرتقال‌های آفریقای جنوبی موجود در بازار به صورت قاچاق وارد شده است.

عبدالمهدی بخشنده در جلسه صبحانه کاری فعالان اقتصادی با وزیر جهادکشاورزی گفت: مطالعات جامعی بر روی کشت برون مرزی در کشورهای عربی و چین صورت گرفته که در نهایت، این مطالعه منجر به تدوین آیین نامه ای برای حمایت از بخش خصوصی در این زمینه شده است.

معاون وزیر جهادکشاورزی افزود: قصد داریم با این آیین نامه، در زمینه پشتیبانی حقوقی و کنسولی و ارایه تسهیلات و پوشش بیمه ای محصولات کشاورزی در کشت‌های برون مرزی، گام‌های جدی برداریم.

وی تصریح کرد: این آیین نامه هم اکنون تدوین و به تائید وزیر جهادکشاورزی رسیده، این در حالی است که بعد از تائید نهایی وزیر به دولت ارسال خواهد شد تا مراحل تصویب نهایی را طی کند.

بخشنده در پاسخ به درخواست برخی فعالان اقتصادی برای خرید تضمینی کشمش گفت: خرید تضمینی، آیین نامه های خاص خود در دولت را دارد اما برای کشمش، پیشنهاد وزارت جهادکشاورزی ارایه یارانه صادراتی به صادرکنندگان این محصول است.

وی در پاسخ به انتقادات مطرح شده درباره واردات میوه از جمله پرتقال از آفریقای جنوبی گفت: برنامه ای برای رفع ممنوعیت واردات میوه نداریم، ضمن اینکه تاکنون مجوزی برای واردات صادر نشده است، بنابراین اگر میوه وارداتی در بازار موجود است، به صورت قاچاق وارد شده است.

منبع:مهر
کد خبر 1c0eb9b0475f4fc0a86407b9f0134d91

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =