سخنگوي اقتصادي دولت از ورود بخش قابل توجهي از كالاهاي اساسي به مبادي گمركي كشور خبر داد و گفت: ازآنجايي كه بخش ديگري از اين اقلام نيز بزودي وارد كشور مي شود، دغدغه‌اي براي تامين كالاهاي اساسي نخواهيم داشت .
سيد شمس الدين حسيني  افزود: از وزارت صنعت، معدن و تجارت نيز خواسته شده تا دوره ذخيره كالاهاي اساسي را افزايش دهد.
حسيني اظهارداشت: براساس گزارش دريافتي از سوي وزارت صنعت، معدن و تجارت هم اكنون در حوزه تامين كالاهاي اساسي از محل خريد توليدات داخلي و خريد از خارج به ذخيره مطمئن كالاهاي اساسي رسيده‌ايم.
وي ادامه داد: اقدامات انجام شده در مورد تامين ارز كالاهاي اساسي در شرايط كنوني به خوبي به نتيجه رسيده كه اين كار صرفا با همكاري بانك مركزي، سازمان توسعه تجارت و فعالان عرصه اقتصادي بخش‌هاي دولتي و خصوصي انجام شده است.
وزير امور اقتصادي و دارايي در باره تعيين نرخ مرجع ارز نيز گفت: براساس قانون سياست‌هاي پولي و ارزي بانك مركزي تنها مرجع اعلام و تعيين نرخ مرجع ارز است.
حسيني اظهارداشت: اين مساله كه موضوع ارز و سياست‌هاي آن بر روي ساير بخش‌هاي اقتصادي كشور تاثير گذار باشد امري طبيعي است.
وزير امور اقتصادي و دارايي تصريح كرد: ارز يكي از مقوله‌هايي است كه همواره و بويژه در شرايط كنوني اقتصاد ايران در مناسبات اقتصادي بسيار تاثيرگذار است.
سخنگوي اقتصادي دولت گفت: به همين منظور كميته تنظيم بازار ارز با مسئوليت‌ بانك مركزي و با حضور سازمان‌هاي مرتبط از جمله سازمان توسعه تجارت و گمرك تشكيل شده تا تحولات بازار ارزي كشور را بررسي كنند.
حسيني با اشاره به همكاري مجلس شوراي اسلامي و دولت براي نظارت و كنترل بيشتر بازار ارز اظهارداشت: كارگروه ساماندهي بازار ارز با مديريت بانك مركزي متشكل از نمايندگان مجلس و دولت تشكيل شده كه براساس تصميمات اتخاذ شده در اين كارگروه، مقرر شد تا ارز مورد نياز كالاهاي اساسي براساس نرخ ارز مرجع بانك مركزي تامين شود.
وي افزود: در كنار اين تصميمات قرار است براي ايجاد بازار رقابتي و شفاف ارز معاملات گواهي ارزي در بورس راه‌اندازي شود كه به همين منظور سازمان بورس به مجموعه اعضا كميته تنظيم بازار ارز پيوسته است.
کد خبر 20519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =