نستله در همکاری با شرت تولید کننده مواد غذایی General Mills میزان شکر و نمک را در غلات صبحانه بچه ها کم می کند. این جدیدترین اقدام بزرگترین شرکتهای تولید کننده مواد غذایی در پاسخ به نگرانیهای افراد در مورد سلامت خود به شمار می رود.
همکاری مشترک این دو از سال 1990 برای فروش یک سری غلات با برند نستله مانند Cheerios در بیش از 140 کشور جهان خارج از آمریکا و کانادا شروع شد. این بازارها نیمی از حجم فروش غلات در سطح جهان به ارزش حدودا 25 میلیارد دلار را به خود اختصاص می دهند.
به گفته مقامات دو شرکت بر روی فرمول 20 برند غلات پرطرفدار در میان بچه ها و نوجوانان تا سال 2015 تجدید نظر شده و میزان غلات سبوسدار و کلسیم در این محصولات با هدف کاهش متوسط 24 درصدی شکر و 12 درصدی میزان سدیم در آنها افزایش می یابد.
این اقدام بر روی حدودا 5.3 میلیارد میزان فروش غلات در هر سال تاثیر خواهد گذاشت.

کاهش میزان نمک و شکر در غلات صبحانه نستله

این سرمایه گذاری مشترک به نام "Cereal Partners Worldwide"CPW دومین تولید کننده غلات صبحانه پس از Kellogg’s در جهان را شکل می دهد و در اروپا تولید کننده برتر غلات برای بچه ها به شمار می رود. این همکاری منجر به ثبت 2 میلیارد دلار حجم فروش محصولات در سال 2011 گردید.
مدیر اجرایی CPW، جفری هامنینگ مدعی است که مبنای اولیه طرح تازه کاهش میزان شکر و نمک در غلات صبحانه در سال 2003 پایه ریزی شده و با هدف بهبود میزان مواد مغذی در غلات اجرا می شود. این گروه از زمان اجرای طرح تقریبا 900 تن نمک و بیش از 9000 تن شکر را از دستور تولید این غلات حذف کرده است.
نگرانی برخی مادران از مصرف بالای مواد قندی در میان کودکان باعث شده تا مانعی بر سر راه خرید غلات صبحانه به وجود آید.
این حرکت همزمان با تلاش شرکت های تولید کننده مواد غذایی و نوشیدنی برای پیش دستی در تصویب قوانین محکم برای مقابله با اپیدمی چاقی در جهان و در نتیجه ارائه غذاهای سالم تر شکل گرفته است.
سازمان بهداشت جهانی برآورد کرده که در سال 2010، 42 میلیون کودک زیر پنج سال در سرتاسر جهان دچار اضافه وزن بودند. اضافه وزن، قبل از این نیز در اروپا مسئول 8 درصد از هزینه های درمانی و 13 درصد از مرگ و میرها بوده است.
تحقیقی از یک مجله انگلیسی به نام Which به این نتایج دست یافته که 32 محصول از 50 غلات پر فروش دنیا غنی از شکر بوده و قندی معادل بیسکویت های شکلاتی در کالاهایی نظیر Cheerios همگی کودکان را هدف قرار می دهد.
البته میزان نمک بسیاری از غلات در مقایسه با چند سال گذشته کاهش یافته است.
مالکولم کلارک، مسئول هماهنگی کمپین غذای بچه ها وابسته به موسسه خیریه Sustain انگلستان به این اقدام نستله مشکوک بوده و با وجود تقدیر از تجدید نظر بر روی فرمول غلات صبحانه، این سوال را مطرح می کند که آنها بعدا درباره محصولات خود چه خواهند گفت. آنها نمی توانند از سالم بودن محصولات خود سخن بگویند اما دیگر محصولات ناسالمی مانند گذشته نیز تولید نخواهند کرد.
این محصولات باید کم کالری بوده و ضمن برخورداری از موادی با ارزش تغذیه ای بالا، توده بدنی بچه ها را نیز کاهش دهند.
Kellogg’s نیز در سالهای اخیر بر روی فرمول برخی برندهای خود تجدید نظر کرده و مانند General Mills به کاهش میزان شکر در غلات خود می اندیشد.
مک دونالد نیز قطعات سیب و غذاهای کم کالری را در Happy Mealهای خود برای بچه ها وارد کرده و Foods Group Kraft نیز در کنار کاهش میزان شکر و نمک در برخی محصولات خود تبلیغ دسرهای Kool-Aid و Oreos را برای کودکان متوقف کرده است.
بزرگترین چالش در مسیر بازاریابی چنین محصولاتی بهبود ساختار تغذیه ای غلات بدون تغییر در طعم آنها است.

 

کد خبر 21227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =