۰ نفر
۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۲:۲۸

اسدالله عسگراولادی در برنامه پایش گفت: پسته از باغ گران شده و انبارهای کشف شده پسته متعلق به باغداران است.
 
به گزارش ایسنا، افکار نیوز به نقل از «جام» در ادامه نوشت: اسدالله عسگر اولادی، صادرکننده کهنه‌کار ایرانی درباره کمبود و گرانی شدید پسته در بازار گفت: کمبود پسته در بازار بخاطر صادرات نیست بلکه بخاطر گران شدن پسته از مبدا باغ و توسط باغداران است ضمن اینکه پسته در سال‌های گذشته قیمت ثابتی داشت و الان مانند همه چیز که گران شده، پسته هم گران شده است.
 
عسگر اولادی افزود انبارهایی که کشف کرده‌اند و می‌گویند در آن پسته وجود داشته متعلق به باغداران بوده و صادرکننده انباری برای احتکار و نیازی به این کارها ندارد.
 
رئیس کمیسیون صادرات اتاق ایران اعلام کرد: هرسال ۲۰۰ هزار تن پسته در ایران تولید می‌شود که ۱۵ تا حداکثر فقط ۲۰ هزار تن آن در داخل مصرف می‌شود و توقف صادرات پسته در شرایطی که کشور نیاز به ارز دارد اشتباهی بزرگ است.
 
در ادامه این برنامه دکتر محمد نهاوندیان که در استودیو حضور داشت، افزود: وقتی زمینه کالایی در بازار کم می‌شود، بهترین راه این است که مسئولان صادقانه از مردم بخواهند این کالاها را کمتر مصرف کنند.
مرتضی حیدری مجری برنامه پایش نیز در پاسخ با اشاره به پیامک منتشره درباره جشن نوروز ۹۲ بدون پسته گفت اتفاقا من طرفدار این پیام هستم و با مادرم قرار گذاشته‌ایم از خودمان شروع کنیم و به احترام خانواده‌هایی که نمی‌توانند آجیل بخرند، نوروز امسال آجیل نخریم.
 

کد خبر 22641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =