موسسه روغن جهان اعلام کرد به رغم تحریم های تجاری غرب علیه ایران، صادرات کنجاله سویای هند به این کشور در اکتبر ۲۰۱۲ تا مارس ۲۰۱۳(مهر تا اسفند ۹۱) با افزایش ۵.۵ برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن به ۴۳۰ هزار تن رسید.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، موسسه  روغن جهان که مقر آن در هامبورگ قرار دارد اعلام کرد به رغم تحریم های تجاری وضع شده علیه ایران صادرات کنجاله سویای هند به ایران در ماه های ابتدایی سال 2013 با افزایش قابل توجهی مواجه شده است.
این موسسه افزود: به دلیل تحریم های غرب، هند به عرضه کننده اصلی کنجاله سویا به ایران تبدیل شده است.
بر اساس این گزارش هند در ماه مارس 142 هزار تن کنجاله سویا که به عنوان خوراک دام مورد استفاده قرار می گیرد به ایران صادر کرد. این رقم در مارس 2012 تنها به 40 هزار تن رسیده بود.
این در حالی است که صادرات این محصول به ایران در فوریه 2013 نیز افزایش قابل توجهی یافته بود. کل صادرات کنجاله سویای هند به ایران در فاصله اکتبر 2012 تا مارس 2013(مهر تا اسفند 91) به 430 هزار تن رسید. این رقم برای مدت مشابه سال قبل از آن 76 هزار تن اعلام شده بود.
افزایش قابل توجه صادرات کنجاله سویای هند به ایران نشان می دهد تحریم های مالی غرب علیه ایران نتوانسته است مانعی در راه تجارت خارجی ایران در این بخش ایجاد کند.
انتشار می رود ایران در ماه آوریل نیز 200 هزار تن کنجاله سویا از هند وارد کند.

کد خبر 23088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =