کشاورزی> عملیات خرید تضمینی گندم در ۱۲ استان کشور آغاز شده است و تاکنون مقدار یک میلیون و دویست هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.


به گزارش روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی، علی قنبری مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اعلام خبر فوق گفت: از مجموع 31 استان کشور، در حال حاضر 12 استان وارد مرحله خرید تضمینی گندم از کشاورزان شده‌اند.

وی افزود: مقدار کل گندم خریداری شده در این 12 استان تا این تاریخ بیش از یک میلیون و 200 هزار تن است که بابت بهای این مقدار گندم خریداری شده 14000 میلیارد ریال به کشاورزان پرداخت شده است.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، تعداد مراکز فعال خرید حال حاضر در استان‌ها را 280 مرکز اعلام کرد و افزود: این مراکز ضمن دقت و رعایت اصول کیفی خرید،190 هزار محموله گندم را از کشاورزان تحویل گرفته‌اند که میانگین افت مفید و غیرمفید گندم‌های خریداری شده حدود 1.2 درصد است.

وی با اشاره به شرایط آب و هوایی کشور به خصوص در اردیبهشت ماه، اظهار داشت : سردی هوا در برخی استان‌ها موجب به تاخیر افتادن فصل برداشت گندم شده است.

قنبری، خرداد ماه را آغاز اوج خرید گندم در کشور دانست و اعلام کرد: از خرداد برداشت گندم در اغلب استانهای کشور آغاز می‌شود؛ لذا خرید گندم در این ماه سیر صعودی به خود می گیرد و تا مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، پرداخت بدون وقفه و به روز پول گندم زارعین را از ویژگی‌های عملیات خرید تضمینی گندم در سال جاری دانست و اظهار امیدواری کرد: با تعامل و همکاری مثبت دستگاه‌های ذی‌ربط، به خصوص سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، مطالبات گندمکاران در ایام آتی و در زمان اوج خرید تضمینی نیز به روز پرداخت شود.
کد خبر 23116a2d1eed47618aaa8925b80baa81

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =