کمیسیون‌های تخصصی مجلس پس از ۲ هفته تعطیلات، هفته آینده روزهای پر کاری پیش رو دارند.

** کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی

اعضای کمیسیون کشاورزی در جلسه روز یکشنبه به ادامه گزارش کارگروه منابع طبیعی و محیط زیست در خصوص طرح کاهش آلودگی هوای کشور و طرح یک فوریتی الزام دولت به حمایت از استانهایی که مورد هجوم پدیده ریزگردها قراردارند و طرح تشکیل صندوق حمایت از توسعه کشت دانه‌های روغنی می‌پردازند و در روز سه‌شنبه نیز وزیر نیرو به منظور بحث پیرامون مسائل و مشکلات منابع آب کشور و برنامه‌های آتی این وزارتخانه به جلسه کمیسیون می‌رود و پس از آن اعضای هیئت رئیسه کمیسیون جلسه خواهند داشت.

** کمیسیون اصل 90

اعضای هیئت رئیسه این کمیسیون روز یکشنبه 31 شهریور از ساعت 14 الی 15 جلسه دارند و دستور کار یکشنبه این کمیسیون، جلسه عمومی برای بررسی گزارش‌های تهیه شده جهت قرائت از تریبون مجلس شورای اسلامی است. اعضای کمیسیون اصل 90 در روز دوشنبه 1 مهرماه نیز از نمایندگان تام الاختیار وزارتخانه‌های اطلاعات و امورخارجه راجع به پرونده مطروحه دعوت کرده‌اند. روز سه‌شنبه 2 مهر نیز بررسی و رسیدگی به شکایات و پرونده‌های مطروحه و همچنین جلسه با برخی مسؤولین سازمان امورمالیاتی راجع به لاستیک دنا در دستور کار قرار دارد.

** کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری

اعضای کمیسیون آموزش در جلسه روز یکشنبه این کمیسیون ابتدا به تبادل اخبار ئ سپس دعوت از ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی جهت ارائه گزارش برنامه‌های شروع سال تحصیلی و دعوت از معاون آموزشی وزارت علوم جهت ارائه گزارش آموزش‌های آزاد غیرانتفاعی و غیردولتی مؤسسات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را در دستور کار دارند.

روز سه‌شنبه نیز تبادل اخبار، دعوت از ریاست محترم دانشگاه پیام نور جهت ارائه گزارش برنامه‌های شروع سال تحصیلی و افزایش شهریه‌ها، دعوت از معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی جهت گزارش در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

**کمیسیون اجتماعی

اعضای این کمیسیون در جلسه روز یکشنبه خود نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور را به جهت ارائه گزارش عملکرد و برنامه‌های آتی این معاونت دعوت کرده‌اند. پس از آن صالحی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان را به جهت ارائه برنامه به جلسه کمیسیون دعوت شده است. انتخاب یک نفر از اعضاء کمیسیون به عنوان ناظر شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و انتخاب یک نفر از اعضاء کمیسیون به عنوان ناظر هیأت عالی گزینش دستور کارهای دیگر این کمیسیون است. ادامه بررسی طرح مدیریت خدمات کشوری نیز در جلسه روز سه‌شنبه این کمیسیون بررسی می‌شود.

** کمیسیون اقتصادی

بررسی طرح تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث (اعاده شده از شورای محترم نگهبان)، بررسی طرح تثبیت بهای خدمات، بررسی طرح ساماندهی تخصیص ارز در شرایط اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی، بررسی طرح معافیت مسکن مهر از مالیات ماده(104) قانون مالیات‌های مستقیم، بررسی طرح یک‌فوریتی مقابله با اخلال ارزی و مجازات اخلال‌گران، بررسی طرح اصلاح بند(2-3) قانون بودجه سال 1391 کل کشور به منظور تنظیم بازارخرید و فروش ارز، انتخاب یکی از اعضاء کمیسیون به عنوان ناظر در شورای عالی آمار در دستور کار روز یکشنبه اعضای کمیسیون اقتصادی قرار دارد.

در روز سه‌شنبه نیز جلسه با مسؤولین و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و استماع برنامه‌های آنان در سال جاری و عملکردهای انجام شده و جلسه با مدیر عامل و معاونین بانک مسکن و استماع عملکرد بانک مذکور در سال جاری در دستور کار قرار دارد و در روز چهارشنبه نیز هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی جلسه دارند.

**کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

اعضای کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جلسه روز یکشنبه این کمیسیون مروری بر آخرین اخبار و تحولات بین المللی و گزارش سفر هیئت پارلمانی به کشورهای سوریه و لبنان را استماع می‌کنند و در جلسه روز سه‌شنبه نیز مروری بر آخرین اخبار و تحولات بین المللی و بررسی طرح‌ها و لوایح ارجاعی را در دستور کار دارند.

در کارگروه روابط خارجی این کمیسیون نیز لایحه اساسنامه مرکز منطقه‌ای کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی(اکو) برای مشارکت نهادهای مبارزه با فساد و بازرسان بررسی می‌شود.

**کمیسیون انرژی

بررسی آخرین اخبار و عملکرد مزایده فروش گازهای تولید همراه نفت از کلیه میادین نفتی موضوع بند(15-3) قانون بودجه سال 1392 کل کشور و سال‌های قبل با حضور کارشناسان و مسؤولین محترم وزارت نفت، مرکز پژوهش‌ها در دستور کار روز یکشنبه اعضای کمیسیون اقتصادی قرار دارد و روز سه‌شنبه نیز تقاضای تحقیق و تفحص سیدمهدی موسوی‌نژاد نماینده دشتستان از شرکت ملی نفت ایران بررسی خواهد شد.

در کارگروه امور برق این کمیسیون نیز روز دوشنبه سند ملی راهبرد انرژی کشور و پیش‌نویس طرح جامع انرژی کشور موضوع بند(ب) ماده(125) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران با حضور کارشناسان محترم وزارت نیرو، وزارت نفت و مرکز پژوهشهای مجلس بررسی خواهد شد.

** کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات

رسیدگی به طرح حذف بند(ج)‌ ماده(148) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، دعوت از مسؤولین ذی‌ربط جهت ارائه آخرین وضعیت عملکرد قانون بودجه سال 1392 کل کشور(دریافت‌ها و پرداخت‌ها)، بحث و تبادل نظر پیرامون نحوه رسیدگی به صلاحیت و سوابق کاندیداهای تصدی دادستانی دیوان محاسبات در دستور کار روز یکشنبه کمیسیون برنامه و بودجه قرار دارد و روز سه‌شنبه نیز رسیدگی به طرح تشکیل سازمان مدیریت، برنامه‌ریزی و بهره‌وری بررسی می‌شود و وزیر نفت جهت انجام معارفه و ارائه گزارش وضعیت درآمدهای نفتی کشور و پیشرفت طرح‌های در دست اجرای صنعت نفت در جلسه حاضر می‌شود.

در کارگروه اقتصادی این کمیسیون لایحه اصلاح قانون بودجه سال 1392 کل کشور و ادامه لایحه اصلاح قانون بودجه سال1392کل‌کشور بررسی می‌شود.

**کمیسیون بهداشت و درمان

در جلسه روز یکشنبه این کمیسیون طرح تعیین تکلیف تأمین اجتماعی اشخاصی که ده‌سال و کمتر حق بیمه پرداخت کرده‌اند (اعاده شده از شورای محترم نگهبان)، طرح اصلاح موادی از قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم(44) قانون اساسی، لایحه تعیین وظایف و اختیارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بررسی می‌شوند.

روز دوشنبه نیز کارگروههای تخصصی جلسه برگزار می‌کنند و در روز سه‌شنبه چهارنفر از اعضای کمیسیون برای معرفی به مجلس شورای اسلامی جهت برگزیده شدن دونفر به عنوان عضو ناظر در شورای‌عالی نظام پزشکی انتخاب می‌شوند و وضعیت آلودگی هوای کلان شهرها(خصوصاً شهر تهران) و کیفیت سوخت خودروها بررسی خواهد شد.

** کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور

در جلسه روز یکشنبه این کمیسیون در ابتدا اخبار واصله بررسی می‌شود سپس به طرح اجازه تصویب اساسنامه و تشکیل اتحادیه شهرداریها و دهیاری‌های کشور رسیدگی خواهد شد. در روز سه‌شنبه نیز وزیر کشور میمهان این کمیسیون خواهد بود.

** کمیسیون صنایع و معادن

لایحه اصلاح قانون بودجه سال 1392 کل کشور، طرح لغو بند(58) قانون بودجه سال 1392 کل کشور، طرح الزام دولت به عمل متقابل در قبال کشورها و سازمانهایی که از فعالیت رسانه‌های ایرانی جلوگیری می‌‌کنند، طرح اصلاح ماده(27) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در جلسه روز یکشنبه این کمیسیون بررسی می‌شود و پس از آن گزارشهای کارشناسان هیأت تحقیق و تفحص از صنایع خودروسازی کشور بررسی خواهد شد. در روز سه‌شنبه نیز گزارش رئیس هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران در خصوص عملکرد و برنامه‌های شرکت مذکور در دستور کار قرار دارد.

**کمیسیون عمران

در جلسه روز یکشنبه اعضای کمیسیون عمران بررسی سانحه تصادف دو دستگاه اتوبوس در محور قم- تهران با حضور دستگاه‌های اجرائی ذی‌ربط بررسی می‌شود و در روز سه‌شنبه نیز ادامه بررسی طرح یک فوریتی حمایت از احداث، تجهیز،‌ نوسازی و مدیریت مساجد کشور و پیگیری امور نمازخانه‌ها، بررسی طرح استفساریه تبصره(6) قانون نحوه تقویم ابنیه، املاک و اراضی مورد نیاز شهرداری‌ها، بررسی طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده مواد ارجاعی: بند(8)ماده(1)- ماده(8) و تبصره(1)- ماده(14)- تبصره‌های(1)و(2) ماده(14)- ماده(34)- تبصره‌های(1)و(2) ماده(38)- تبصره(3)ماده(48) در دستور کار قرار دارد و در روز چهارشنبه نیز هئیت رئیسه کمیسیون جلسه دارد.

**کمیسیون فرهنگی

بررسی اخبار فرهنگی و ادامه بررسی طرح جامع اداره صدا و سیما در دستور کار روز یکشنبه این کمیسیون قرار دارد و در روز سه‌شنبه نیز طرح حمایت از احداث، تجهیز،‌ نوسازی و مدیریت مساجد کشور و پیگیری امور نمازخانه‌ها در دستور کار قرار دارد.

در جلسات کارگروه ارشاد و تبلیغات این کمیسیون ادامه بحث و بررسی پیرامون راهکارهای امر به معروف و نهی از منکر با حضور مسؤولین ذی‌ربط، در کارگروه خانواده، ورزش و جوانان، بررسی لایحه تعیین وظایف و اختیارات وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، در کارگروه هنر، رسانه و گردشگری، بررسی طرح مقابله با گروه‌های انحرافی در دستور کار قرار دارد.

** کمیسیون قضائی و حقوقی

بررسی طرح آیین‌دادرسی جرائم نیروهای مسلح و دادرسی الکترونیکی (اصل85)، بررسی لایحه آیین‌دادرسی کیفری(اعاده شده از شورای نگهبان) در دستور کار روز یکشنبه و بررسی طرح کاداستر در دستور کار جلسه روز سه‌شنبه این کمیسیون قرار دارد.

در کارگروه حقوق خصوصی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان، در کارگروه حقوق عمومی طرح الحاق یک تبصره به قانون نحوه اجرای اصول هشتاد و پنجم(85) و یکصد و سی‌ و هشتم(138) قانون اساسی در رابطه با مسؤولیت‌های رئیس مجلس شورای اسلامی، در کارگروه حقوق جزا لایحه مجازات مرتکبین عملیات بیمه‌ای غیرمجاز بررسی خواهد شد.

کد خبر 25185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =