مدیرکل تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت از برگزاری جلسه کارگروه ذخیره سازی کالاهای اساسی خبرداد و گفت: هم اکنون موجودی گردشی کالاهای اساسی بیش از 90 روز است.

علی‌اکبر پورکاوه در گفتگو با مهر با اشاره به برگزاری جلسه کارگروه ذخیره‌سازی کالاهای اساسی با حضور دستگاههای مختلف و مرتبط با تنظیم بازار گفت: این کارگروه هر هفته به طور منظم جلساتی را تشکیل می دهد تا موجودی کالاهای اساسی را رصد کرده و تدابیر لازم را بیندیشد.
مدیرکل تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: نیازسنجی موجودی کالاهای اساسی و تصمیم برای افزایش یا کاهش این ذخایر از جمله مسئولیت‌های این کارگروه است؛ به این معنا که در مواقعی که برداشت محصول و تولید داخلی رو به افزایش است، ضرورتی به افزایش واردات این کالاها نیست.
وی تصریح کرد: برنامه آتی تولید محصولات در کشور نیز بررسی می شود تا اگر نیاز به واردات در یک ماه از سال یا مقاطعی وجود دارد و تولید کاهشی است، عملیات تامین به موقع صورت گیرد. به هرحال بنا بر اقتضائات، ذخایر کالاها تغییر می کند.
به گفته پورکاوه، هم اکنون ذخیره کالاهای اساسی بیش از 90 روز و به صورت گردشی است و کارگروه ذخیره سازی کالاهای اساسی نیز همین ذخایر را مدیریت می کند.

 

کد خبر 25707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =