مدیرکل صادرات گمرک ایران با اشاره به اینکه وزارت اقتصاد و دارایی نظر مساعدی در خصوص پیمان سپاری ارزی ندارد، گفت: روش‌های جایگزین این موضوع در حال بررسی است، اما همچنان شیوه قبلی انجام می‌شود.

 حسن علیدوستی مدیرکل دفتر صادرات گمرک در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد پیمان سپاری ارزی اظهار داشت: تاکنون تصمیمی از سوی دولت در خصوص تعهد ارزی و لغو پیمان سپاری گرفته نشده است.

مدیرکل صادرات گمرک ایران افزود: در صورتی که دولت در این خصوص برنامه‌ای داشته باشد، به گمرکات کشور ابلاغ خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه همچنان فرم مربوط به چگونگی مصرف ارز توسط گمرک تکمیل می‌شود، گفت: این موضوع به روال سابق انجام می‌شود و صادرکنندگان موظف به پیمان‌سپاری ارزی هستند.

علیدوستی در پاسخ به این سؤال برخی صادر‌کنندگان از این موضوع ناراضی هستند و موجب رانت و دور زدن قانون شده است، تصریح کرد: وزارت اقتصادی و دارایی و نیز گمرک ایران نظر مساعدی نسبت به اخذ این فرم برای پیمان‌سپاری ارزی ندارند.

علیدوستی بیان داشت: این موضوع موجب واسطه‌گری شده و صادر‌کنندگان، صادرات را به نام افراد دیگری انجام می‌دهند که هویت مشخص آنچنانی ندارند و قابل پیگیری نیست.

وی تأکید کرد: نظر گمرک این است که این فرم لغو شود.

مدیرکل صادرات گمرک ایران در پاسخ به این سؤال که آیا این فرم برای شفاف‌سازی درآمدهای ارزی صادر‌کنندگان است، چرا کارایی ندارد، عنوان کرد: روش‌های جایگزین در حال بررسی است و تاکنون شیوه جدیدی قطعی نشده است.

کد خبر 25906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =