وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام این خبر که تعرفه‌ها به طور متوسط از 19.7 درصد به 18.7 درصد رسیده است، گفت: جلب همکاری دستگاه‌ها از الزامات تعرفه الحاق به سازمان جهانی تجارت است.

 محمدرضا نعمت‌زاده  عصر امروز در همایش همدلی و همزبانی رونق اقتصادی و اشتغال در اتاق بازرگانی اظهار داشت: با تصویب هیات دولت موظف به کاهش تعداد طبقات تعرفه‌ها از 14 به 6 طبقه تا سال 96 هستیم.

وی اظهار داشت: در سال جاری این میزان را به 10 طبقه رساندیم و در سال آینده به 8 طبقه و در سال 96 به 6 طبقه خواهد رسید.

وی با بیان اینکه به صورت وزنی تعرفه‌ها 11 درصد است، افزود: به سبب اینکه برخی تعرفه‌ها بدون کارشناسی افزایش داشته است، متوسط آن نیز افزایش یافته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به لزوم الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی گفت: در وزارتخانه یک واحد فعال شد که در مرحله اول رژیم تجاری کشور به روز شود.

نعمت زاده با بیان اینکه وضعیت تجاری به صورت مستمر در حال بازنگری است، گفت: جلب همکاری‌ دستگاه‌ها که از الزامات مهمی است که باید در راستای الحاق به سازمان جهانی تجارت مورد تایید قرار گیرد.

در این باره وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان ملی استاندارد، وزارت جهاد کشاوری، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت بهداشت و نظام بانکی باید همکاری داشته باشند.

نعمت‌زاده با بیان اینکه برای الحاق به سازمان جهانی تجارت باید مالکیت معنوی مورد توجه قرار گیرد، گفت: تلاش می‌کنیم، با توجه به فضای به وجود آمده در این راستا حرکت کنیم.

نعمت‌زاده درباره نگرانی‌های فعلی در الحاق به سازمان جهانی تجارت تصریح کرد: به عنوان متولی بخش صنعت و تجارت این نگرانی وارد نیست هر چند استثنائاتی در این زمینه وجود دارد که کشورهای مختلف نیز از آن استفاده می‌کنند.

نعمت‌زاده درباره اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده گفت: در این قانون تغییرات لازم را انجام داده‌ایم، تا منافع بخش خصوصی تولید کنندگان و مصرف‌کنندگان رعایت شود.

وی در پایان تاکید کرد: هدف از انتقال بار پرداخت مالیات از تولید کنندگان به مصرف کنندگان به دلیل کاستی‌های نظام توزیع است که آن را بر دوش تولید کننده قرار داده بود.

منبع:فارس
کد خبر 25971d9f93614b93994e993f578a470c

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =