چه پنیری مورد علاقه‌تان است ؟ سری به فروشگاه‌ها بزنید حالا انواع و اقسام پنیرها را با طعم‌های مختلف می‌توانید پیدا کنید. اما شاید عجیب و غریب‌ترین پنیر دنیا،گران‌ترین نوع آن باشد. پنیری که باید برای خرید هر کیلوگرم آن بیشتر از ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پول پرداخت کنید!

مجله مهر: آدم‌های زیادی نیستند که بتوانند این پنیر را امتحان کنند. قیمت این پنیر به‌قدری زیاد است که فقط آدم‌های خاص علاقه‌مند به فرآورده‌های لبنی شاید دل به دریا بزنند و برای امتحان طعم آن پول‌شان را خرج کنند. این پول در‌واقع به خاطر پنیری است که از شیر الاغ تهیه می‌شود. یرای دیدن تنها کارخانه درست کردن پنیر الاغ جهان باید به ۵۰ مایلی غرب بلگراد بروید. جایی که مدت بسیاری زیادی طول می‌کشد تا صاحبان کارخانه بتوانند از ۲۵ لیتر شیر الاغ یک کیلوگرم پنیر تهیه کنند. به گفته صاحبان این کارخانه تهیه پنیر از شیر الاغ بسیار زمان بر است و به همین خاطر قیمت پنیر آنها این‌قدر بالاست و بیشتر از ۱۰۰۰ پوند برای هر کیلوگرم در می‌آید.
 
 
آنها با این وجود از کسب و کار خود راضی نیستند و می ‌گویند مشتری‌های کمی دارند که حاضر به پرداخت چنین هزینه‌گزافی می‌شوند. هر چند به گفته آنها مشتری هایی هم وجود دارند که از خریداران شیر الاغ برای درست کردن وان شیرهستند . برخی از پول‌دارها اعتقاد دارند که شیر الاغ برای لطافت پوست مفید است و به همین خاطر هزینه گزافی را پرداخت می‌کنند تا هر چند وقت یکبار در وان شیر دراز بکشند.

 

کد خبر 26124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =