دبیرکل کانون انجمن‌های صنایع غذایی گفت: در صورت اجرای توافقنامه ژنو، تولید صنعت غذا در کشور ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.

علی موحد در گفت ‌و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با بیان اینکه در حال حاضر 50 درصد ظرفیت صنعت غذا غیر فعال است، اظهار داشت: با لغو تحریم‌ها علیه صنعت غذا و فعال شدن حمل و نقل، بیمه و انتقال پول، امکان فعال شدن این ظرفیت خالی فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: فعال شدن صنعت غذا باعث فعال شدن صنایع وابسته نیز خواهد شد. در حال حاضر 40 شاخه صنعت غذا در کشور فعال است که لبنیات، فرآورده‌های گوشتی، آرد و نان از آن جمله‌اند.

موحد با بیان اینکه هم‌اکنون صنعت آرد با وجود تأمین نیاز داخل، با ظرفیت خالی 30 درصدی روبرو است،‌ گفت: در صورت رفع تحریم‌ها، ظرفیت خالی موجود در صنایع مختلف فعال خواهد شد.

به گفته وی، حدود 400 میلیون نفر در کشورهای اطراف ایران زندگی می‌کنند و اکثر کشورها علاقمند به استفاده از محصولات غذایی ایران هستند که رشد تولید در داخل باعث افزایش صادرات و اشتغال‌زایی خواهد شد.

دبیرکل کانون انجمن‌های صنایع غذایی با بیان اینکه اثرات مثبت توافقات ژنو بر روی صنعت غذا مانند سایر صنایع نیز دیده خواهد شد، گفت: اساساً غذا و دارو در دنیا مشمول پروتکل‌های تحریمی نمی‌شوند ولی در مورد کشور ما این اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: برای حل مشکلات صنعت غذا یک کارگروه در اتاق بازرگانی تهران تشکیل شده تا موانع موجود در این بخش شناسایی و برطرف شوند.

کد خبر 26126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =