در جلسه روز گذشته ستاد تنظیم بازار مقرر شد 600 میلیارد تومان یارانه برای ثابت ماندن نرخ شیر خام اختصاص یابد و واردات گوشت قرمز ممنوع شود و با اختصاص علوفه به نرخ ارز مبادله‌ای از تولید داخلی حمایت و خودکفایی در تولید گوشت قرمز محقق شود.

سید احمدرضا سیدعلیان – مدیرکل دفتر پرورش و اصلاح نژاد دام وزارت جهاد کشاورزی - در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهارکرد: با توجه به تغییر نرخ ارز از مرجع به مبادله‌ای، واردات نهاده‌های تولید با قیمت‌های بالاتری به دست دامداران می‌رسید که بر این اساس باید هرکیلوگرم شیرخام از آنها 1350 تومان خریداری شود.

وی با اشاره به اینکه قیمت شیر خام تیر امسال بر اساس اختصاص ارز مرجع به واردات علوفه، کیلویی 1110 تومان مصوب شد، افزود: در این جلسه مقرر شد اعتباری بالغ بر 600 میلیارد تومان به عنوان ما به‌التفاوت هزینه‌های تولید شیر ناشی از تغییر نرخ ارز به کارخانه‌های لبنی اختصاص یابد تا قیمت خرید هر کیلوگرم شیر از دامداران به 1350 تومان افزایش یابد اما کارخانه‌های لبنی قیمت‌های خود را با توجه به یارانه‌ای که دریافت می‌کنند ثابت نگه دارند.

مدیرکل دفتر پرورش و اصلاح نژاد دام وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: پس از تصمیم‌گیری برای قیمت شیر در ستاد تنظیم بازار، نامه‌ای برای معاون اول رییس‌جمهور ارسال شد تا این بودجه از طریق معاونت برنامه و بودجه تخصیص یابد.

واردات گوشت قرمز ممنوع شد

سید علیان گفت: در گذشته هر زمان که نیازی احساس می‌شد گوشت از کشورهای مختلف وارد می‌شد؛ به‌گونه‌ای که میزان واردات این محصول سالانه به حدود 150 هزار تن می‌رسید اما با توجه تغییر رویکرد مدیریتی در راستای حمایت ویژه از تولید داخلی، در جلسه روز گذشته ستاد تنظیم بازار مقرر شد تا برای تامین گوشت قرمز از منابع داخلی از واردات این محصول جلوگیری و پرواربندان برای تامین نیاز داخلی ترغیب و حمایت شوند.

وی افزود: در این راستا مقرر شد ستاد تنظیم بازار بخشی از گوشت تولیدی را برای تامین نیاز شب عید از پرواربندان بخرد و ذخیره کند. از سوی دیگر به ازای خرید هرکیلوگرم گوشت قرمز نهاده‌های مورد نیاز دامداران را به نرخ ارز مبادله‌ای به آن‌ها تحویل دهد.

کد خبر 26337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =