واردکنندگان با در نظر گرفتن اینکه اگر تحریم‌ها برداشته شود، به تبع آن نرخ نهاده‌ها افت شدیدی می‌کند، با شرایط مناسبی نهاده‌ها را به مرغداران تحویل می‌دهند.


مدیرعامل اتحادیه مرغداران تخم‌گذار استان تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاروزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: بعد از مذاکرات ژنو و زمزمه برداشته شدن تحریم‌های یک‌جانبه علیه ایران، رقابت سختی بین واردکنندگان برای عرضه نهاده‌ها به‌صورت گسترده در ایران ایجاد شده است.

ناصر نبی‌پور افزود: واردکنندگان با در نظر گرفتن اینکه با لغو تحریم‌ها، نرخ نهاده‌ها افت شدیدی می‌کند با شرایط مناسبی نهاده‌ها را به مرغداران تحویل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته قیمت ذرت 25 درصد و سویا 15 درصد نسبت به گذشته کاهش یافته‌اند و به‌ترتیب از هر کیلوگرم یک‌هزار و 200 به 750 تومان و سویا از یک‌هزار و 950 به یک‌هزار و 750 تومان کاهش یافته است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران تخم‌گذار استان تهران ادامه داد: هر کیلوگرم تخم‌مرغ درب مرغداری سه‌هزار و 700 تومان به فروش می‌رسد و دولت سقف چهارهزار و 250 تومان را برای فروش در نظر گرفته است.

نبی‌پور تصریح کرد: به دلیل اینکه نرخ نهاده‌ها پایین آمد، تولید تخم‌مرغ وضعیت مناسب‌تری نسبت به گذشته پیدا کرده و برای مرغداران با صرفه‌تر شده است.

وی با اشاره به اینکه در صورت رفع مشکلاتی که درباره تحریم در وجود قیمت نهاده تغییرات قابل ملاحظه در بازار خواهد داشت، یادآور شد: هند و برزیل نهاده دام و طیور را به قیمت بالایی به ما می‌فروشند، این در حالی است که ذرت آمریکا در شرایط عادی با هزینه حمل و نقل هر کیلوگرم 730 تومان بیشتر نخواهد بود.

کد خبر 26541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =