صادرات پسته ایران به اتحادیه اروپا در ماه های ژانویه تا اکتبر ۲۰۱۳ با رشد ۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شد و به ۱۲۰ میلیون یورو رسید.


 به گزارش خبرگزاری تسنیم، پایگاه اطلاعات کمیسیون اروپا(یورو استات) از رشد 18 درصدی صادرات پسته ایران به اتحادیه اروپا طی 10 ماهه ژانویه تا اکتبر 2013 خبر داد.

ایران در ماه های ژانویه تا اکتبر سال جاری میلادی 120 میلیون یورو پسته به کشورهای اروپای صادر کرده است. این رقم برای مدت مشابه سال قبل 102 میلیون یورو اعلام شده بود.

افزایش 18 درصدی صادرات پسته ایران به اتحادیه اروپا در حالی است که این اتحادیه از سال 2012 محدودیت هایی را در زمینه مبادلات دو طرف به ویژه در بخش مراودات مالی ایجاد کرده است.

بر اساس این گزارش از 120 میلیون یورو پسته صادراتی ایران به اتحادیه اروپا 90.5 میلیون یورو به صورت با پوست و 29.5 میلیون یورو نیز به صورت مغز پسته بوده است.

آلمان بزرگترین مقصد صادرات پسته ایران به اروپا در سال 2013 شناخته شده است. کشورهای اسپانیا، ‌بلژیک، ‌فرانسه، هلند و اسلواکی نیز از جمله واردکنندگان بزرگ پسته ایران  در اروپا معرفی شده اند.

بر اساس این گزارش آمریکا سهم بیشتری از ایران در بازار پسته اروپا دارد. صادرات پسته آمریکا به اتحادیه اروپا در ماه های ژانویه تا اکتبر امسال 2 برابر ایران یعنی بالغ بر 239 میلیون یورو بوده است.

صادرات پسته آمریکا به اروپا در 10 ماهه نخست 2013 با رشد 12 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.

کد خبر 26601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =