رییس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور گفت: با افزایش نرخ هر قطعه جوجه یک روزه، تولیدکنندگان مرغ گوشتی روی هر کیلوگرم گوشت مرغ حدود 10 هزار ریال متضرر می شوند.


محمد یوسفی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: هم اکنون هر کیلوگرم مرغ زنده در مرغداری ها بین چهار هزار و 400 تا چهار هزار و 500 تومان عرضه می شود در حالی که حدود دو ماه پیش قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده چهار هزار و 800 تومان بوده است.

وی اظهار داشت: هر کیلوگرم گوشت مرغ در میادین عمده فروشی حدود 6 هزار و 200 تومان و در میادین میوه و تره بار و به صورت خرده فروشی 6 هزار و 800 تومان عرضه می شود.

وی با بیان اینکه نرخ محصولات پروتئینی وابسته به میزان عرضه و تقاضاست، تصریح کرد: در واقع قیمت تمام شده هر کیلوگرم گوشت مرغ با در نظر گرفتن سود، باید هفت هزار و 500 تومان به دست مصرف کننده نهایی برسد تا تولیدکنندگان متضرر نشوند، اما هم اکنون تولیدکنندگان مرغ گوشتی روی هر کیلوگرم 10 هزار ریال ضرر می دهند.

رییس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه در حال حاضر نهاده های صنعت طیور تامین است، گفت: هم اکنون به دلیل فصل برداشت ذرت دامی تولید داخل و وجود ذرت وارداتی، نهاده مورد نیاز بخش طیور به وفور و با قیمت مناسب موجود است و مشکلی در زمینه تامین و توزیع نهاده های این صنعت نداریم.

وی افزود: قیمت نهاده های طیور نسبت به یک ماه گذشته با 10 درصد کاهش مواجه بوده است.

وی یکی از دلایل بالارفتن قیمت واقعی گوشت مرغ را افزایش نرخ جوجه یک روزه دانست و ادامه داد: در حال حاضر قیمت هر قطعه جوجه یک روزه به 1600 تومان رسیده که به طور طبیعی می تواند روی قیمت گوشت مرغ تاثیر داشته باشد.

به گفته یوسفی، در چهار ماه گذشته قیمت هر قطعه جوجه یک روزه حدود یکهزار تومان بوده است.

وی با بیان اینکه سالانه حدود 2 میلیون تن گوشت مرغ در کشور تولید می شود، افزود: برای رونق صنعت طیور از جمله مرغ گوشتی، مرغ تخم گذار و مرغ مادر در هر سال به هفت میلیون تن نهاده طیور نیاز داریم.

 

کد خبر 26719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =