دبیر انجمن برنج از تشکیل کمیته مشترک بررسی ابهام آلودگی برنج خبر داد و گفت: تنها چیزی که تاکنون درباره آن به قطعیت رسیده‌ایم این است هیچ یک از برنج‌های ایرانی آلودگی ندارند.


جمیل علیزاده شایق در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهارکرد: پس از تایید شدن آلودگی برخی محموله‌های برنج هندی، ادامه واردات برنج مشروط به اتمام بررسی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون‌های کشاورزی و بهداشت و ارائه گزارش کامل از وضعیت تولید برنج در این کشور شد.

وی افزود: به نظر می‌رسد نمایندگان هم اکنون در حال تهیه گزارش کاملی از وضعیت برنج هندی هستند که امیدواریم این گزارش کامل باشد و جزییات آن با قاطعیت اعلام شود.

دبیر انجمن برنج گفت: برای بررسی وضعیت برنج‌های آلوده که اخیرا کشف شده‌اند کمیته مشترکی در وزارت بهداشت با حضور انجمن برنج، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت و کمیسیون‌های مربوطه مجلس شواری اسلامی تشکیل شده است تا درباره ابهامات آلودگی برنج بررسی‌ها و کارشناسی‌های نهایی انجام شود.

شایق تاکید کرد: تنها مسئله‌ای که می‌توان با قاطعیت درباره آن اظهارنظر کرد این است که هیچ یک از محموله‌های برنج از نظر باقی مانده فلزات سنگین، مواد شیمایی و... آلودگی ندارد و از حد استاندارد خارج نیست.

کد خبر 26873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =