با به نتیجه رسیدن طرح خوداتکایی گوشت قرمز در استان تهران، نخستین محموله 40 هزار رأسی گاوهای این طرح آماده فروش و عرضه به کشتارگاه است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: در قالب طرح خوداتکایی تولید گوشت قرمز استان تهران طی یک سال گذشته 605 واحد دامداری فعال و نیمه‌فعال با حدود 720 میلیارد ریال تسهیلات بانکی تجهیز شد.

سیدمحمد موسوی افزود: حدود 65 هزار رأس پرواربندی جدید ایجاد شد که بر اساس تفاهم‌نامه منعقدشده بین اتحادیه دامداران استان تهران و اتحادیه‌های توزیع‌کنندگان گوشت گاو و گوسفند قیمت‌های فروش این محصولات مشخص شد.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس، قیمت هر گاو زنده به قیمت 40 درصد قیمت یک کیلوگرم لاشه گاوی روز از اتحادیه‌های تولیدی و تولیدکنندگان خریداری می‌شود.

موسوی ادامه داد: قیمت گوسفند زنده نیز به نرخ هر کیلوگرم دام زنده به قیمت 40 درصد یک کیلوگرم گوشت لاشه گوسفندی روز از پرواربندان گوسفندی خریداری می‌شود.

تأمین بخشی از نیازهای شب عید مردم با طرح خوداتکایی گوشت قرمز

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تصریح کرد: حدود 40 هزار رأس دام آماده کشتار در شهرستان‌های استان تهران داریم که در قالب این طرح به تولید رسیده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر قرار است این تعداد دام زنده در کشتارگاه‌ها کشتار شده و سپس به‌صورت انبوه توزیع شود.

موسوی تأکید کرد: پیگیری‌های لازم برای اختصاص تسهیلات به دامداری‌ها برای ادامه‌دار شدن این طرح در دستور کار است.

وی پیش‌بینی کرد که ورود گوشت‌های طرح خوداتکایی بتواند بخشی از بازار شب عید مردم را پوشش دهد.

موسوی در پایان اظهار داشت: افزایش تولید به‌ویژه گوشت که در حال حاضر نیاز جامعه است، با طرح‌های این چنینی تأمین خواهد شد.

کد خبر 27160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =