سازمان دامپزشکی کشور از محل ردیف اعتباری خاصی سه میلیارد تومان از غرامت دامداران را که مربوط به بیماری سل و بروسلوز به‌صورت خاص بود را پرداخت کرد و پنج میلیارد تومان دیگر باقی مانده است.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: بروسلوز و سل گاوی از بیماری‌های مشترک محسوب می‌شود که مقابله با آن در اولویت‌های این سازمان قرار دارد.
محسن مشکات افزود: هدایت دام‌های مبتلا به کشتارگاه پس از بررسی و نظارت کارشناسان دامپزشکی باید انجام شود که در این راستا این سازمان باید پرداخت غرامت را به دامداران انجام دهد.
وی خاطرنشان کرد: طی سال جاری به‌دلیل کمبود تخصیص اعتبار، سازمان دامپزشکی کشور حدود هشت میلیارد تومان به دامداران بدهکار بود که با رایزنی‌های انجام‌شده، از محل ردیف‌های بودجه‌ای که در سال 92 برای حل مشکل دامداران اختصاص داده شده، مبلغی پرداخت شد.
مشکات ادامه داد: حدود سه میلیارد تومان تأمین اعتبار شد و به استان‌ها برای اختصاص ابلاغ شده است.
وی پیش‌بینی کرد که از ردیف‌های بودجه دیگر، مابقی این مبلغ که حدود پنج میلیارد تومان است، نیز تا پایان سال اختصاص یابد.
مشکات اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال جاری غرامت پرداختی به دامداران صفر شود.

پایش پاییزه آنفلوآنزای فوق حاد انجام شد، مشکلی نیست

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور درباره سایر بیماری‌های مشترک و لزوم مقابله با آنها تصریح کرد: برنامه‌های ویژه‌ای در سازمان دامپزشکی کشور برای مقابله با بیماری‌های مشترک تشکیل شده که برنامه‌های خاصی را در دستور کار دارد.
وی یادآور شد: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از سال‌های قبل به ایران وارد شده است و پایش آن به‌صورت مرتب ادامه دارد.
مشکات تأکید کرد: در پاییز سال جاری، پایش به‌صورت کامل از مرغداری‌های صنعتی و سطح روستا و پرندگان مهاجر انجام شده و تاکنون هیچ رد پایی از آنفلوآنزا در کشور وجود ندارد.
وی اظهار داشت: مرغداران نگران نباشند، چرا که دامپزشکی پایش‌های دوره‌ای خود را به‌صورت مرتب تکرار می‌کند.

کد خبر 27272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =