معاون بهبود امور تولیدات دامی با بیان اینکه مجوز صادرات ۱۰ هزار رأس دام صادر شده است گفت: واسطه‌ها عامل گرانی گوشت قرمز در بازار هستند.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حسن رکنی امروز در حاشیه تقدیر از 52 کشاورز نمونه ملی گفت: به دلیل افزایش تولید گوشت قرمز مجوز صادرات 10 هزار رأس دام صادر شده است.

معاون بهبود امور تولیدات دامی در پاسخ به خبرنگار فارس، که چرا به رغم تولید بالا و  صادرات که اعلام می‌کنید قیمت بالا است؟ گفت: واسطه‌ها عامل اصلی بالا بردن قیمت گوشت قرمز هستند. تولید به قیمت بسیار مناسب توسط تولید کنندگان انجام می‌شود اما واسطه‌ها از زمان تولید تا رسیدن به دست مصرف کننده قیمت را بالا می‌برند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه تعاونی عرضه‌کنندگان گوشت در برابر عرضه بیشتر تولید کنندگان به تعهداتشان نسبت به خرید عمل نمی‌کنند گفت: از طریق شرکت پشتیبانی امور دام خرید مازاد انجام خواهد شد و قیمت و عرضه متعادل می‌شود.

*مرغ شب عید تامین است/زمزمه واردات بی‌اساس است

وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس که وضعیت تولید مرغ برای شب عید چگونه است و برخی زمزمه واردات از روسیه و جاهای دیگر مطرح می‌کنند؟ گفت: من به عنوان معاون امور دام اعلام می‌کنم هیچ گونه نیاز به واردات مرغ نیاز ندارد حتی انباشتگی تولید داریم نهاده‌ها هم کاملاً تأمین است و استمرار تولید وجود دارد.

وی تصریح کرد: سبدهای کالای مردم نیز کاملاً تأمین شده است و برای تأمین نیاز ماه رمضان نیز آماده می‌شویم.

رکنی همچنین تصریح کرد: جوجه‌ریزی گوشتی بسیار مطلوب است و هیچ مشکلی برای تأمین نیاز شب عید وجود ندارد.

*حمایت از تشکل علاج حذف مافیای نهاده دام

رکنی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس، مبنی بر اینکه آیا قول می‌دهید که بتوانید مافیای واردکنندگان نهاده را حذف کنید گفت: برای تأمین نهاده بخش خصوصی و تشکل‌ها بای وارد عمل شوند و چنین قولی نمی‌دهم اما اگر آنها به درستی نقش خود را عمل کنند مافیایی وجود نخواهد داشت.

وی در پاسخ به اینکه چه حمایت‌هایی از تشکل‌های وارد کننده انجام می‌دهید؟ گفت: این حمایت‌ها در قالب تسهیلاتی است که از سوی صندوق حمایت از دامداران و صندوق حمایت از مرغداران به آنها پرداخت می‌شود.

کد خبر 27335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =