وزارت نیرو مجاز به عقد قرارداد با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تضمین خرید آب از این بخش شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، نمایندگان  مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به تبصره‌های الحاقی به ماده واحده لایحه بودجه سال 1393 کل کشور با بند (ب) تبصره الحاقی 22 موافقت کردند.

بر اساس این بند، به وزارت نیرو اجازه داده شد برای اجرای طرح‌های آب و فاضلاب، بهینه‌سازی و صرفه‌جویی مصرف آب، مهار و بهره‌برداری از آب‌‌های مشترک و مرزی، اجرای طرح‌های جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب و طرح‌هایی که به مدیریت تقاضای آب می‌انجامد و زهکشی اراضی کشاورزی تا سقف 10 میلیارد دلار یا معادل ریالی آن به روش بیع متقابل یا ساخت و بهره‌برداری و تحویل (BOT) و سایر روش‌های مشابه موضوع بند (ب) ماده (214) قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و تضمین خرید آب با سرمایه‌گذار خصوصی یا تعاونی قرارداد منعقد یا مجوز صادر کند.

همچنین در نشست علنی امروز نمایندگان در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه 93 کل کشور، با پیشنهاد جلیل جعفری بنه‌خلخال مبنی بر حذف بند (ج) تبصره الحاقی 22 با 143 رأی موافق، 12 رأی مخالف و هشت رأی ممتنع موافقت کردند.

در بند (ج) تبصره الحاقی 22 که از تبصره‌های الحاقی لایحه بودجه 93 حذف شد، آمده بود: برای تشویق و جذب سرمایه‌گذاران جهت سرمایه‌گذاری در موارد فوق به‌گونه‌ای اقدام کند که سرمایه‌گذاری در طرح‌های فوق که دارای توجیه فنی و اقتصادی بوده انجام شود و اجازه فروش در داخل یا صادرات و خرید تضمینی با رعایت قیمت بازار برق و ماده (33) قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران داده شود. قراردادهای کمتر از 200 میلیون دلار یا معادل ریالی آن با تأیید وزیر نیرو و بیشتر از آن با پیشنهاد وزیر نیرو و تأیید شورای اقتصاد قابل اجرا است. آیین‌نامه اجرایی این بند با پیشنهاد وزیر نیرو و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری حداکثر ظرف دو ماه پس از ابلاغ این قانون به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

کد خبر 27429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =