وزیر کشاورزی استرالیا در مورد درخواست ایران برای واردات ۱.۳ میلیون راس گوسفند از این کشور گفت مذاکرات در این زمینه با ایران پیشرفت داشته و به مرحله تایید سلامت دام ها رسیده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اینترنتی وست استرالین، احتمالا به زودی صادرات مجدد گوسفند زنده استرالیا به بحرین و ایران از سر گرفته خواهد شد.

دولت استرالیا در حال انجام مذاکراتی در سطح مقامات ارشد با مسئولان این دو کشور و چند کشور دیگر خاورمیانه است تا مجددا میزان تجارت گوسفند زنده خود را افزایش دهد.

منابع آگاه گفتند، ایران خواستار واردات 1.3 میلیون راس گوسفند در سال از استرالیاست.

بر اساس این گزارش بارنابی جویس، وزیر کشاورزی استرالیا در حال آماده شدن برای سفر به خاورمیانه جهت زمینه سازی برای بازگشایی این بازار پرسود، اما با ریسک بالاست.

استرالیا از زمان وضع تحریم های غرب علیه ایران در پیش از 30 سال قبل، صادرات گوسفند زنده به ایران را متوقف کرده است. ایران قبلا با واردات سالانه یک میلیون راس گوسفند از استرالیا، بزرگترین مشتری گوسفند این کشور محسوب می شد.

وزارت کشاورزی، شیلات و جنگلداری استرالیا اعلام کرد مذاکرات با ایران پیشرفت داشته و به مرحله تایید سلامت دام ها رسیده است.

افزایش تقاضا منجر به بالارفتن قیمت گوسفند شده است. جویس گفت امیدوار است که بازگشایی بازار ایران و بحرین منجر به رونق کار تولید کنندگان گوسفند شود.
این در حالی است که فعالان حقوق حیوانات در استرالیا به دلیل انتشار گزارش هایی از نقض حقوق حیوانات در کشورهای خاورمیانه، مخالف صادرات دام زنده به کشورهایی همچون ایران و بحرین هستند. اما ظاهرا دولت استرالیا توجه چندانی به این مخالفت ها ندارد.

کد خبر 27444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =