دفتر وزارت کشاورزی آمریکا در بوینوس آیرس دورنمای برداشت ذرت و سویای آرژانتین را به دلیل دمای بالای هوا و نبود بارندگی که تاثیر منفی بر این محصولات داشته اند، تنزل داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، میزان تولید ذرت پیش‌بینی شده برای فصل زراعی 2014-2013 به میزان 1.2 میلیون تن کاهش داده شد و 23.8 میلیون تن برآورد شد.

پیش‌بینی دفتر وزارت کشاورزی آمریکا از مازاد صادرات ذرت آرژانتین نیز 1.7 میلیون تن کاهش یافت. این وزارتخانه میزان صادرات را 15.3 میلیون تن تخمین زده که کمتر از هدف دولت آرژانتین برای 16 میلیون تن صادرات است.

از سوی دیگر کاهش ارزش پزو کشاورزان آرژانتینی را تشویق کرده محصولاتی مانند ذرت را که به دلار در بازارهای بین المللی معامله می‌شود، انبار کنند زیرا معتقدند قیمت ذرت در حال حاضر بسیار اندک است.

همچنین صادرات به چین به دلیل این نگرانی که همانند ذرت آمریکایی به دلیل تراریخته بودن رد خواهد شد، محدود شده است.

دفتر وزارت کشاورزی آمریکا در بوینوس آیرس برآورد میزان تولید سویا را به دلیل وضعیت ضعیف محصول ثانویه به 54 میلیون تن کاهش داد. بخش‌های غربی و جنوبی بوینوس آیرس که عمده محصول ثانویه سویا در آنجا کاشته شده از بارندگی بی‌نصیب مانده اند. این بازبینی ممکن است تقویت قیمت سویا را به دنبال داشته باشد.

با اینهمه پیشی شده میزان صادرات سویا از 9.8 به 10 میلیون تن افزایش پیدا می‌کند.

بر اساس این گزارش، در مقابل انتظار می‌رود تولید گندم و جوی آرژانتین شاهد سال بهتری باشند.

وسعت منطقه تحت کشت گندم 200 هزار هکتار در فصل زراعی 2014-2013 افزایش یافته و به 3.7 میلیون هکتار رسیده است.

طبق گزارش اگری مانی، انتظار می‌رود صادرات گندم روند کندتری نسبت به گذشته داشته باشد زیرا دولت آرژانتین مایل نیست مجددا با کمبود عرضه داخلی که جهش قیمت‌های آرد و نان را به دنبال داشت، روبرو شود.

کد خبر 27466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =