۰ نفر
۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۳

کاهش قیمت مواد اولیه و رکودی که بر بازار به دلیل کاهش قدرت خرید مردم حاکم شده، نرخ تن ماهی را 10 درصد کاهش داد.

رییس هیأت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان کنسرو ایران امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: در بهمن‌ماه قیمت تن ماهی 10 درصد نسبت به اوایل سال و حتی مدت مشابه سال گذشته ارزان شده که این امربه دلیل کاهش نرخ مواد اولیه و رکود بازار است.

احمد آزادمرد افزود: افزایش قیمتی که در سال گذشته انواع کنسرو داشته، باعث کاهش قدرت خرید مردم و فروش محصولات صنایع شده که این امر به‌صورت خودکار عامل کاهش قیمت این محصول شده است.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با کاهش قیمت بعضی از کالاهای مصرفی، نرخ صنایع کنسروسازی نیز تغییر قابل ملاحظه‌ای نسبت به گذشته داشته که این امر در نهیأت به نحو مصرف‌کننده تمام می‌شود.

رییس هیأت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان کنسرو ایران ادامه داد: صنایع نیز علاقه‌مند به کاهش قیمت این محصول و به تبع آن افزایش قدرت خرید و رونق کسب و کار خود هستند، زیرا سود بیشتری نصیب آنها خواهد شد.

آزادمرد، درباره وضعیت صادرات صنایع کنسروسازی کشور تصریح کرد: سفری که رییس جمهوری به اجلاس داووس داشت، باعث بهبود ارتباطات با سایر کشورها و درخواست خرید تولیدات این صنایع شده است.

وی یادآور شد: در بخش صنایع کنسروسازی، تن ماهی و خوراک لوبیا بیشترین سهم صادرات را دارا هستند که عمده آن به کشورهای حوزه خلیج فارس و عراق صادر می‌شود.

کد خبر 27516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =