دکتر دیناروند گفت: خبر منتشر شده سبب نگرانی بیش از اندازه مردم شده که با تحقیقات ما تنها دو شرکت متخلف در سطح شهر تهران پیدا شد.

رییس سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: نگرانی ایجاد شده در مورد وجود روغن پالم در تمام ماست و شیر پرچرب بیش از اندازه است و این روغن به جهت ارزان بودن در تغذیه ایرانی‌ها وارد شده است.

دکتر دیناروند در خصوص برخورد یک هفته‌ای با روغن پالم گفت: ما در "وزارت بهداشت" بررسی صورت داده‌ایم اما باید توجه داشت که در حوزه غذایی تخلفاتی وجود دارد اما گاهی ما تخلف را عمومی سازی می‌کنیم.

وی ادامه داد: در رسانه‌ها خبری منتشر شده مبنی بر وجود روغن پالم در تمام ماست و شیر پرچرب اما بررسی‌های ما در وزارت بهداشت چنین نبوده و در سطح شهر تهران به جز دو شرکت متخلف، بقیه شیر و ماست‌های پرچرب با چربی طبیعی شیر و ماست بوده است.

وی گفت: برخی از شرکت‌ها در کره و پنیر از چربی گیاهی که احتمالا چربی پالم است، استفاده می‌کنند که بر روی بسته‌بندی آن ذکر شده است.

دکتر دیناروند در پایان گفت: با این شرکت‌ها برخورد صورت گرفته و به دو استان‌هایی که این شرکت‌ها در آنجا قرار داشتند بخشنامه ارسال کردند و مطمئنا خط تولید آن‌ها بسته می‌شود و باید به دستگاه‌های قضایی پاسخگو باشند چرا که ما تخلف را تحمل نمی‌کنیم.

کد خبر 27781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناظر ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    6 0
    خبر کاملتر بفرمایید دو شرکت کدام هستند، تا خود مصرفکننده با عدم خرید تعطیلشان کند آ