فود پرس - مالیات بر ارزش افزوده به منظور افزایش مصرف سرانه باید از کلیه محصولات لبنی حذف شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی «فود پرس» به مشهد، عبدالامیر باروتکوب، مدیرعامل صنایع شیر ایران"پگاه" در حاشیه بازدید از کارخانه پگاه خراسان رضوی ضمن بیان این مطلب افزود: در اغلب کشورها محصولات لبنی از مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند در صورتی که در ایران فقط شیر و پنیر ساده مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نیستند.

وی در خصوص وضعیت قیمت شیر و محصولات لبنی در سال آینده گفت: تکلیف نهایی قیمت شیر و فرآورده‌های لبنی 20 اسفند ماه در جلسه ستاد تنظیم بازار مشخص شود.


باروتکوب افزود: تثبیت قیمت شیر و لبنیات در سال آینده نیازمند حمایت 1054 میلیارد تومانی دولت از صنعت لبنیات است.

وی خاطرنشان کرد:‌ بعد از اجرای هدفمندی یارانه‌ها به دلیل افزایش قیمت عوامل تولید از جمله شیرخام  صنایع لبنی کشور بیش از 530 میلیارد تومان متضرر شدند.

وی افزود: قبل از اجرای هدفمندی یارانه‌ها 2 میلیون تن شیر یارانه ‌ای در کشور توزیع می‌شد که بعد از اجرای هدفمندی برنامه‌ریزی برای آن نشد.

مدیرعامل صنایع شیر ایران"پگاه" در خصوص  اعتبار 300 میلیاردی تومانی شیر خاطرنشان کرد: از این میزان، 150 میلیارد تومان برای پرداخت به دامداران به سازمان‌های صنایع و معادن استان‌ها پرداخت شده است.

وی در خصوص انتشار اخباری مبنی بر حذف پنیر از سبد کالا تصریح کرد: حذف پنیر از سبد کالا شایعه است و ما خواستار افزوده شدن شیر و ماست به سبد کالا هستیم.

باروتکوب افزود: 42درصد از پنیر توزیع شده در سبد کالا توسط شرکت‌های صنایع شیر ایران تولید و توزیع شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود حضور شرکت‌های پگاه در بورس گفت: هم اکنون شرکت های صنایع شیر خراسان، اصفهان و ارومیه ایران در بورس حضور دارند و تا پایان سال جاری شرکت های پگاه آذربایجان شرقی و فارس نیز وارد بورس کالا می شوند.

وی افزود: تا پایان سال 93 کلیه شرکت‌های پگاه وارد بورس می شوند.

مدیرعامل صنایع شیر ایران"پگاه" در خصوص صدور مجوز سازمان دامپزشکی برای فروش شیر فله گفت: تاکنون هیچ مجوزی برای فروش شیر فله داده نشده‌است زیرا این دستورالعمل به نوعی طراحی‌شده که شرایط سختی برای دریافت این مجوزها درنظر گرفته شده‌ است.

وی تصریح کرد: توزیع شیر فله ای در شأن مردم ایران نیست و امیدواریم این کار انجام نشود.

باروتکوب خاطرنشان کرد: تعداد مبتلایان به تب مالت در سال 91حدود 25درصد افزایش داشته است.

وی  فرهنگ‌سازی را یکی از سیاسیت‌های راهبردی صنایع شیر ایران دانست و گفت: فعالیت گسترده فرهنگ سازی، با هدف افزایش سرانه مصرف و ارتقای شاخص های سلامتی جامعه در 9 ماهه اخیر از طریق اجرای زنگ شیر در مدارس برای 304 هزار و 805 دانش آموز؛ بازدید های دانش آموزی و دانشجویی برای 98هزار و 255 نفر از 16 شرکت تولیدی صنایع شیر ایران در کشور؛ برگزاری دوره های دانش آموزی و سمینارهای فرهنگی برای 134 هزار و 19 نفر؛366 دقیقه برنامنه تلویزیونی و 2478 دقیقه برنامه رادیویی از رادیو سلامت و همکاری با نشریات و رسانه ها از جمله این اقدام ها بوده است.

باروتکوب  اجرای طرح‌های مانند طرح سنجش تراکم استخوان برای 3200 نفر؛ انتشار یک جلد کتاب با عنوان 333 پرسش شیری توسط انتشارات صنایع شیر ایران که تا کنون به چاپ دهم رسیده است را از سایر این برنامه ها برای راهبرد فرهنگ سازی نام برد.

وی افزایش صادرات فرآورده‌های را یکی دیگر از برنامه های راهبردی صنایع شیر ایران اعلام کرد و گفت: بهمن‌ماه سال جاری رکورد صادرات 14 سال گذشته شکست شد.

باروتکوب افزود: از ابتدای سال 92 تا پایان بهمن ماه 54 هزار تن محصول به 19 کشور دنیا صادر شد.

مدیرعامل صنایع شیر ایران "پگاه"  یادآور شد: صادرات شرکت صنایع شیر ایران طی 14 سال گذشته 400 میلیون دلار بوده که 50 درصد این رقم در سه سال اخیر انجام شده است.

 

کد خبر 27815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • exdaneh ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    1 0
    آقایون بخش خصوصی که شرکت اکسدانه را از بنیاد شهید خریدید حال یه فکری هم برای پرسنل بد بخت اکسدانه کنید که حقوق بهمن و عیدی خود را نگرفته اند خدارا خوش نمی آید ذر این وضع گرانی