با افزایش مراودات تجاری ایران و عمان از طریق اتاق مشترک، در آینده نزدیک خط کشتیرانی جدیدی بین این دو کشور دایر می‌شود.

عضو هیات‌رییسه اتاق مشترک ایران و عمان امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: بر اساس تعاملاتی که با بازرگانان کشور عمان صورت گرفته، برای گشودن دروازه‌های تجاری، به‌دنبال ایجاد پایگاه تجاری جدیدی در منطقه برای صادرات به کشورهای اروپایی و سایر کشورها هستیم.

احمد آزادمرد افزود: بندر سوهار، منطقه تازه‌تأسیس تجاری در عمان است که برای جایگزینی بندر دبی در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: دولت عمان بر روی بندر سوهار نظر ویژه‌ای داشته و سرمایه‌گذاری زیادی برای رونق آن در نظر گرفته است که اعضای اتاق ایران و عمان در حال بررسی نقاط ضعف و قدرت این منطقه برای نحوه تعامل با آنها هستند.

عضو هیات‌رییسه اتاق مشترک ایران و عمان ادامه داد: در ایران نیز منطقه آزاد چابهار برای مراودات تجاری ایران و عمان در نظر گرفته شده که از این منطقه خط کشتیرانی به بندر سوهار دایر می‌شود.

آزادمرد تصریح کرد: در بخش کشاورزی و صنایع غذایی، ظرفیت‌های ویژه‌ای برای صادرات از طریق عمان به کشورهای غربی وجود دارد که امید می‌رود از آن بهره‌برداری مناسبی انجام شود.

وی یادآور شد: از گذشته کشور عمان محصولاتی مانند انواع میوه، صیفی (به‌ویژه خیار گلخانه‌ای) و انواع گل و در بخش صنایع غذایی انواع کنسرو و غذاهای آماده را از ایران وارد می‌کرد که امید می‌رود با تغییر شکل مرکز تجاری ایران و عمان به اتاق مشترک ایران و عمان، بر حجم این معادلات افزوده شود.

آزادمرد تأکید کرد: بر اساس تأکید معاون اول ریاست جمهوری مبنی بر ایجاد مراکز تجاری در سایر کشورها در شهر مسقط به‌دنبال بازگشایی یک سیتی‌سنتر هستیم تا تجار ایرانی به‌طور مستقیم بتوانند در این مراکز حضور یابند.

کد خبر 27947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • abbas.jafary2015@gmail.com ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    با عرض سلام اینجانب به تمام عزیزان فعال و کوشا که سعی دارند که به پیشرفت اقتصاد ایران کمک کنند تبریک و خسته نباشید عرض میکنم امید دارم که ایران عزیز هیچ وقت بیم از مشکلات ندارد و همیشه راه حلی را فراهم میکند بنده حقیر مسلط به سه زبان عربی و انگلیسی و اردو هندی هستم آمادگی خدمت به وطنم میباشم abbas.jafary2015@gmail.com