دبیر انجمن تولیدکنندگان آبهای معدنی و آشامیدنی با اشاره به اینکه رکود حاکم بر بازار در سال جاری باعث کاهش 30 درصدی مصرف آب معدنی در کشور شد، گفت: در جریان اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، نرخ کرایه‌های حمل کالا بیشترین تاثیر را روی صنعت آب معدنی می‌گذارد که باید دید نرخ‌ها چقدر تغییر می‌کنند.

پیمان فروهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه در بین کلیه محصولات صنایع غذایی آب معدنی دارای شرایط استثنایی بوده و در شرایط رکود معمولا اولین کالایی است که از سفره خانوارها حذف می‌شود، افزود: با توجه به اینکه 95 درصد مناطق مسکونی تحت شبکه آب بوده و شیر آب نیز در تمامی منازل موجود است بنابراین در شرایط رکود مردم به صورت طبیعی خرید آب معدنی خود را متوقف می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دهک‌های پردرآمد و متوسط دو مصرف‌کننده عمده محصولات صنعت آب معدنی هستند، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل وخیم شدن شرایط اقتصادی کشور ریزش مشتریان صنعت آب معدنی نیز تشدید شده است.

او درباره پیش‌بینی سال 1393 توضیح داد: اگر نرخ تورم در سال آینده کاهش یابد و در فضای بین‌المللی نیز شرایط به نفع کشورمان پیش رود و تحریم‌ها کاهش یابد می‌توان دوباره به رشد مصرف آب معدنی در کشور و توانمند شدن این صنعت امیدوار بود. ضمن اینکه عمر سیستم آب شهری کشور نیز به ویژه در کلان شهرها به چند دهه می‌رسد که این باعث می‌شود مردم به تدریج به دلیل توجه کردن به اهمیت کیفیت آب مصرفی خود به سمت محصولات آب معدنی هدایت شوند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی با اشاره به اینکه کرایه‌های حمل تاثیر زیادی روی قیمت تمام شده آب معدنی می‌گذارد، گفت: افزایش قیمت آب توسط وزارت نیرو تاثیر چندانی روی مصرف آب معدنی در کشور ندارد. اتفاقی که می‌تواند روی صنعت آب معدنی تاثیر بگذارد کاهش کیفیت آب شهری بوده که می‌تواند به مرور باعث تشویق مردم به مصرف آب معدنی شود. کسی هم که در بلندمدت آب معدنی مصرف کرده ذائقه‌اش تغییر کرده و دیگر نمی‌تواند آب با کیفیت پایین را مصرف کند.

فروهر درباره شایعات مطرح شده در سال جاری درباره کیفیت آب معدنی تولید داخل نیز اظهار کرد: ما به این شایعات عادت کرده‌ایم و قرار هم نیست به همه آنها پاسخ دهیم. تنها به مواردی پاسخ می‌دهیم که ارزش پاسخ دادن را داشته باشند.

وی همچنین از انجام یک کار تحقیقاتی در صنعت آب معدنی از ابتدای سال آینده با مشارکت انجمن و دانشکده علوم پزشکی تهران خبر داد و افزود: همچنین سمیناری نیز در تابستان سال آینده درباره آب بسته‌بندی برگزار خواهیم کرد.

کد خبر 28117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =