دبیر کل خانه کشاورز گفت: به هیچ کدام از آمارهای دولت گذشته نمی‌توان استناد کرد، چراکه همواره در بخش کشاورزی، آمار سازی شده تا بگویند از برنامه عقب نیستیم؛ به گونه‌ای که حتی برنامه‌ چهارم و پنجم توسعه در دوره‌های گذشته مدیریت وزارت جهاد کشاورزی دستکاری شده‌اند.

عیسی کلانتری - وزیر اسبق جهاد کشاورزی - در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا نرخ رشد اقتصادی در بخش کشاورزی نسبت به سال گذشته و سال‌های قبل از آن کاهش یافته است، اظهار کرد: از نظر علمی نمی‌توان به هیچ کدام از آمارهای دولت هشتم و نهم پایبند بود چراکه واقعا در دوره گذشته آماری وجود نداشته و عددسازی می‌کردند.

وی افزود: در حال حاضر مدیریت بخش کشاورزی به سمتی حرکت می‌کند که آمار و ارقام واقعی در حال محاسبه است و هر چه وزارت جهاد کشاورزی در دوره کنونی استخراج کند قابل استناد است.

فاصله بیش از 30 میلیون تنی تولیدات کشاورزی در محاسبات واقعی

دبیر کل خانه کشاورز ادامه داد: در دولت گذشته همواره ادعای تولید 120 یا 118 میلیون تن محصولات کشاورزی مطرح می‌شد در حالی که پس از راستی‌آزمایی مشخص شد میزان تولید واقعی محصولات کشاورزی در همان سال‌های 1391 و قبل از آن کمتر از 90 میلیون تن بوده است. بنابراین آمارهای دوره‌های قبل قابل استناد نیستند و وزارت جهاد کشاورزی در دوره جدید باید آنها اصلاح کند.

آمارهای واقعی و اصلاح شده کشاورزی اعلام شود

کلانتری تصریح کرد: آمارهای بخش کشاورزی به قدری غیر قابل استناد و دور از واقعی بودند که حتی در برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه در بخش کشاورزی پس از تسلیم در مجلس دست برده شد و برای نزدیک کردن آمار و ارقام موجود در بخش کشاورزی به برنامه‌های توسعه‌ای کشور چنین تخلفی را در گذشته مرتکب شده‌اند. همچنین آمار و ارقام رشد اقتصادی در این بخش را هم دست‌کاری کرده‌اند تا بگویند از برنامه عقب نیستیم.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی باید ضمن محاسبه آمارهای واقعی که هم اکنون در حال بررسی است، آمارهای استخراج شده قطعی بخش کشاورزی را اعلام کنند.

منبع:ایسنا
کد خبر 281997ab3bef4c318d897fd0677c648e

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =