درست است که ژنتیک در داشتن فرزندی زیبا نقش مهمی دارد اما می توان از برخی مواد غذایی که در زیبایی کودک تأثیرگذار است بهره برد و در دوران بارداری استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، مصرف شیر و ترکیب با نارگیل و کمی زعفران  روزانه بین ۲ تا ۳ لیوان به ویژه در سه ماهه اول بارداری هم برای رشد و هم برای داشتن فرزندی زیبا توصیه شده است.

تخم مرغ نیز دارای پروتئین بالاست و بهتر است به صورت مرتب به ویژه در سه ماهه دوم بارداری مصرف شود. بهتر است بادام و گردوی خشک شده و یا تازه را در رژیم غذایی خود بگنجانید. همچنین در دوران بارداری روغن مصرفی خود را با زیتون و دانه هسته انگور جایگزین کنید.

پرتقال سرشار از ویتامین c است و برای تقویت و کلاژن سازی پوست جنین لازم است، پس در برنامه غذایی خود از این میوه در فصل خودش استفاده کنید.

آناناس نیز سرشار از آهن و ویتامین C است و توصیه می شود آناناس تازه یا آب آناناس را هفته ای یک بار مصرف کنید. خوردن آب آناناس به همراه یک قاشق عسل برای زیبایی و شادابی پوست مادر و جنین مفید است.

مصرف انار در دوران بارداری  برای مادر در فصل خودش بسیار مناسب هست و در غیر فصل،مصرف رب انار  علاوه براین که از ویار خوردن خاک، مهر، زغال و برفک یخچال نجاتتان می‎دهد، تاثیر زیادی در داشتن فرزندی زیبا خواهد داشت.

خوردن گلابی توسط پدر سبب داشتن فرزندی زیبا می شود. در کتاب کافی  به روایتی از حضرت امام جعفر صادق علیه السلام نقل شده است، ایشان در حالی که به کودکی زیبا می نگریست فرمود : باید پدر این پسر بچه ، گلابی خورده باشد.خوردن گلابی مایه قوت قلب، پاکی معده، صفای دل، دلیری و زیبایی بچه می شود.


سویا حاوی مواد معدنی غنی و ویتامین‌های D ، B2وA است و مصرف آن برای زنان باردار و جنین بسیار مفید است.

سیب نیز در داشتن فرزندی زیبا بسیار تأثیرگذار است. از طرفی مصرف انجیر و شنبلیله از ریزش مو جلوگیری می کند و سبب افزایش رشد مو میشود.اگر می‎خواهید نوزادی با چشمان زیبا داشته باشید، توصیه می‎شود مصرف رازیانه و بادیان را فراموش نکنید. مصرف به خطر سقط جنین را کاهش می دهد، نوزاد را زیبا و از ویار دوران بارداری جلوگیری می کند.

خوردن عسل به زنان باردار توصیه می‌شود، زیرا دارای قند، آهن، پتاسیم، کلسیم، منگنز، سدیم و فسفر است.شلغم به خاطر داشتن کلسیم و فسفر برای رشد و نمو و استحکام استخوان بندی نافع است.

کسانی که غذای تند می‎خورند مبتلا به لک‌های صورت می‎شوند، چنان چه حامله باشند نوزادشان ممکن است لکه‌هایی در بدنش داشته باشد. اگر مادر در دوران بارداری ادویه‌ تند مانند خردل یا دارچین و نعناع زیاد مصرف کند نوزاد مبتلا به اگزما می شود.

اگر می‌خواهید فرزندتان رنگ و روی خوبی داشته باشد در هنگام بارداری سراغ دوستان کبد بروید.دوستان کبد عبارتند از: روغن زیتون، انار،روغن ماهی،کاسنی، کنگر، هویج، زرشک و نعناع. خوردن توت فرنگی و هلو نیز در داشتن فرزندی زیبا و شادابی پوست زن باردار تاثیر دارد.

اما از همه اینها بالاتر شایان ذکر است که از خواندن قرآن غافل نباشید و روزانه در دوران بارداری حداقل  چند آیه از کلام خدا رو برای خود و فرزندتان که هدیه ای از طرف خداست تلاوت کنید و از خداوند بخواهید اورا به لحاظ ظاهر و باطن نیکو و صالح بیافریند.
کد خبر 2832fe3db950462c9328c8eb6638357a

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =