۰ نفر
۲۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸

 رییس مجمع هماهنگی تشکل‌های کشاورزی از آغاز خرید تضمینی گندم امسال خبر داد و گفت: گرچه دولت برای اولین بار در اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی مانند گندم به قانون عمل کرد اما باید توجه کند که بخش کشاورزی از اجرای قوانینی مانند هدفمندی‌ یارانه‌ها آسیب نبیند.

مسعود اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: خرید تضمینی گندم امسال در برخی مناطق خوزستان به صورت پراکنده آغاز شده و طی روزهای آینده به صورت رسمی شروع می‌شود اما باید توجه کرد که خرید تضمینی گندم از نرخ تا چگونگی خرید و تحویل این محصول از کشاورزان به گونه‌ای انجام شود که در کنار اجرای دیگر قوانین مانند فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها، بخش کشاورزی به عنوان تنها موتور محرکه رشد اقتصادی کشور آسیب نبیند.

وی افزود: در شرایط کنونی اقتصادی کشور که به گفته بسیاری از کارشناسان در وضعیت رکود تورمی قرار داریم باید به بخش کشاورزی که تنها موتور محرکه رشد اقتصادی کشور است و در اسرع وقت می‌تواند نیازهای اقتصادی کشور از اشتغالزایی تا رشد و توسعه را به نتیجه برساند حمایت کنیم.

نرخ خرید تضمینی گندم امسال منصفانه است

رییس مجمع هماهنگی تشکل‌های کشاورزی تاکید کرد: نرخ خرید تضمینی گندم 93 که البته از نرخ خرید جهانی آن تا حدودی بالاتر است نسبت به سال‌های گذشته که به نصف خرید جهانی گندم هم نمی‌رسید منصفانه است و با توجه به اعلام به موقع از سوی دولت، توانست کشاورزان را در رشد کمی و کیفی تولید ترغیب کند.

اسدی ادامه داد: اگر در حین اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها دولت توجه کند تا بهای انرژی در بخش کشاورزی افزایش نیابد و کشاورزان مانند فاز اول هدفمندی‌ یارانه‌ها در تامین سوخت و ادوات مورد نیازشان با مشکل مواجه نشوند می‌توان نرخ کنونی خرید تضمینی گندم را باعث رشد و توسعه بخش قلمداد کرد.

کد خبر 28481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =