۰ نفر
۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۶
مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون، دو میلیون و 72 هزار تن گندم از کشاورزان سراسر کشور به شکل تضمینی خریداری شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 31 درصد رشد نشان می دهد.

اسماعیل اسفندیارپور در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: در مدت مشابه سال گذشته یک میلیون و 580 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده بود.

به گفته وی، فصل برداشت و خرید تضمینی گندم که از 20 فروردین ماه سال جاری آغاز می شود تا اواخر شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه هم اکنون خرید تضمینی گندم از 21 استان کشور در حال انجام است، تصریح کرد: بیشترین خرید تضمینی گندم به ترتیب مربوط به استان خوزستان با 947 هزار تن، استان فارس 318 هزار تن، گلستان 230 هزار تن، ایلام 147 هزار تن، کرمانشاه 92 هزار تن و بوشهر 91 هزار و 600 تن بوده است.

وی در خصوص میزان گندم ˈدرومˈ خریداری شده نیز افزود: بخش عمده گندم دروم خریداری شده مربوط به استان های خوزستان، ایلام و فارس است و در پایان فصل خرید مشخص می شود به چه میزان گندم دروم از کشاورزان خریداری شده است.

وی اظهار داشت: طبق مصوبه دولت، امسال هر کیلوگرم گندم معمولی به قیمت 1050 تومان و گندم دروم به قیمت 1080 تومان از گندمکاران سراسر کشور خریداری می شود.

اسفندیارپور با بیان اینکه تاکنون تمام وجوه گندمکاران به حساب شان واریز شده است، گفت: دولت آمادگی خرید تضمینی گندم به هر میزان از کشاورزان را دارد و به طور آنلاین گندم خریداری و پول آن طی مدت 24 ساعت به حساب گندمکاران واریز می شود.
کد خبر خرید تضمینی گندم 31 درصد افزایش یافت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =