۰ نفر
۲۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵

تعرفه واردات شکر در سال 92 حدود 16 درصد بود که با هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت جهاد کشاورزی، محصولات واردات شکر نسبت به سال قبل افزایش 10 درصدی خواهد داشت.

رحمت‌الله نوروزی عضو کمیسیون کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: لازم است که تعرفه شکر بالا برود تا بتوانیم واردات را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: ما در چند سال اخیر مشکلات فراوانی در صنعت نیشکر داشتیم و این نیاز به تدبیر مسئولین دارد وباید درا ین ضعف به خود کفایی برسیم و این نیاز به تدبیر مسئولین دارد و باید در این صنعت به خود کفایی برسیم و نیازهایمان را با توجه به تولیدات داخلی‌مان مرتفع سازیم.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که سیستم بانکی به چه طریقی می‌تواند باعث افزایش تولید شود گفت: ما اعتقاد داریم حمایت‌های صورت گرفته از طرف سیستم بانکی به خصوص بانک کشاورزی با اعطای تسهیلات کم سود بازویی برای کشاورزان باشد تا شاهد رونق تولید در سال‌های آینده در کشور باشیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم این تصمیم به فعالیت صنعت شکر کمک کند و کشاورزان را ترغیب کند که به کشت چغندر بپردازند تا در آینده به خودکفایی در این صنعت برسیم.

کد خبر 28546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =