۰ نفر
۳۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸

معاون وزیر جهاد کشاورزی از صادرات یک‌هزار و 580 تن تخم‌مرغ از ابتدای امسال تاکنون از ایران به دیگر کشورها خبر داد.

حسن رکنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به تولید 2 میلیون تن گوشت مرغ در سال 92 در کشور اظهار کرد: سال گذشته پیش‌بینی واردات 50 هزار تن گوشت مرغ به کشور شده بود اما با مخالفت جهاد کشاورزی این امر محقق نشد.

وی به واردات 11 هزار تنی گوشت مرغ در سال گذشته اشاره کرد و افزود: ثبت سفارش واردات گوشت مرغ در 6 ماه نخست انجام شده بود.

رکنی با بیان اینکه 60 هزار تن گوشت مرغ در مرحله نخست توزیع سبد کالا در کشور توزیع شده است، تصریح کرد: 70 هزار تن گوشت مرغ اکنون توسط شرکت پشتیبانی جهاد کشاورزی ذخیره‌سازی شده است.

صادرات 40 هزار تن گوشت مرغ به کشورهای منطقه

معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از صادرات 40 هزار تن گوشت مرغ در سال 92 از ایران به کشورهای منطقه خبر داد و یادآور شد: کشورهای منطقه بهترین مقصد صادرات گوشت مرغ از ایران هستند و باید از این فرصت استفاده بهینه شود.

وی با اشاره به انباشتگی تولید تخم‌مرغ در کشور، بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون یک‌هزار و 580 تن تخم‌مرغ از کشور صادر شده است.

رکنی به صادرات 37 هزار تنی تخم‌مرغ در سال گذشته از کشور اشاره کرد و گفت: امسال صادرات تخم‌مرغ کشور به 50 هزار تن افزایش پیدا می‌کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی توازن صادرات و واردات محصولات کشاورزی ایران در سال گذشته را منفی هشت میلیارد دلار خواند و اظهار کرد: سال 92 مقدار هفت میلیون تن واردات گندم به کشور داشتیم.

وی تولید میوه را از مزیت‌های کشاورزی ایران دانست و بیان کرد: نوروز امسال واردات میوه نداشتیم و هیچ اتفاقی در کشور نیفتاد.

رکنی با بیان اینکه پرتقال یک‌هزار و 700 تومانی نرخ‌گذاری شده توسط دولت نوروز امسال یک‌هزار و 200 تومان در بازار فروخته شد، تصریح کرد: موضوع مذکور نشان می‌دهد کشور نیاز به واردات میوه ندارد.

 

کد خبر 28622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =