کشاورزی> مدیر عامل اتحادیه دامپروری کشور گفت: نبود حمایت دولت از دامداران سبب کاهش تولید شیر خام خواهد شد.

علیرضا عزیزالهی مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی دامپروری کشور  درخصوص خرید شیر خام به نرخ مصوب اظهار داشت: باتوجه به اینکه ستاد تنظیم بازار از تیر ماه 93 خرید شیر به نرح 1440 تومان را مصوب کرده ما تا کنون این مصوبه از سوی کارخانجات اجرا نشده و از طرفی دولت برنامه‌ای برای جبران ضرر و زیان دامداران نیز ارائه نکرده است.

وی با اشاره به خروج دامداران از چرخه تولید گفت: واحدهای کوچک به سبب افزایش هزینه‌ها ممکن است از چرخه تولید خارج شوند اما واحدهای بزرگ دامداری تنها برای کاهش هزینه های خود در روش‌های بهره‌برداری تولید تجدید نظر کنند به گونه‌ای که کاهش مصارف در حوزه دامپروری عملکرد و بهره‌وری واحدها را تعدیل می‌کند.

عزیزالهی در ادامه گفت: بنابراین عدم حمایت دولت از دامداران مسبب کاهش تولید شیر خام خواهد شد و از طرفی کاهش تولید تعادل در عرضه و تقاضا و افزایش قیمت‌ها را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به تولید شیرخام در کشور گفت: باتوجه به آمار وزارت جهاد به کشاورزی روزانه 23 الی 24 هزا رتن شیرخام درکشور تولید شده که تنها 15 هزا رتن از این میزان آز سوی کارخانجات لبنی جذب می‌شوند که این امر فاصله 10 هزار تنی تولید و خرید شیر خام از سوی کارخانه‌ها را نشان می‌دهد.

مدیر عامل اتحادیه دامپروری تصریح کرد: کارخانجات لبنی ادعایی مبنی بر سود نامتعادل محصولات خود دارند و به همین خاطر شیر خام را به نرخ مصوب خریداری نمی‌کنند و از طرفی دولت تنها تا سه ماهه اول سال 93 به دامداران یارانه پرداخت کرده که در این میان با توجه به کاهش قدرت خرید مردم انتظار می‌رود که دولت راهکار خاصی درحمایت از این صنعت ارائه کند.

منبع:باشگاه خبرنگاران
کد خبر 2aa2d97024754fa4800822b71a8ed9a5

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =