۰ نفر
۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۵
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کرمانشاه توصیه کرد: شهروندان قبل از خرید برنج از طبیعی بودن و محصول مزرعه بودن برنج اطمینان حاصل کرده و به هیچ وجه تحت تاثیر تبلیغات رسانه‌ای فریب جوایز وعده داده شده را نخورند.

محمودرضا نیازی به مناسبت روز جهانی استاندارد تأکید کرد: سازمان ملی استاندارد با قاطعیت تلاش می‌کند تا نقش موثر و جدی خود را در حفظ حقوق شهروندان، همچنین حفظ منابع مالی از طریق تدوین استانداردهای ملی و نظارت بر حسن اجرای آن دسته از استانداردها که به موجب قانون اجباری اعلام می‌شود را اعمال نماید.

نیازی در ادامه با رد هرگونه استفاده از روغن گیاهی "پالم"‌(یکی از انواع روغن‌های گیاهی است) در محصولات لبنی استان، اظهار کرد: در رابطه با عدم استفاده از روغن گیاهی پالم در فرآورده‌های لبنی استان که یک نوع کم فروشی و تقلب محسوب می‌شود، 100 نمونه از سطح بازار، واحدهای تولیدی و مبادی مرزی و گمرکات به آزمایشگاه ارسال شده و موضوع با سرعت و حساسیت بالا پیگیری و با هرگونه تخلف در این زمینه برخورد شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با قاطعیت می توان گفت که هیچگونه چربی گیاهی در فرآورده‌های لبنی دارای پروانه استاندارد که در استان کرمانشاه تولید می‌شود، وجود ندارد.

مدیر‌کل استاندارد استان کرمانشاه تصریح کرد: چنانچه با موارد وجود مغایرت در محصولات سایر استان‌ها نیز برخورد شود، محصول جمع آوری و جهت رسیدگی، مراتب به اداره کل استاندارد استان محل تولید اطلاع رسانی می‌شود.

نیازی همچنین در خصوص وجود برنج مصنوعی در استان اظهار کرد: تولید و بسته بندی محصول برنج مشمول استاندارد اجباری نیست و فقط در زمینه واردات این محصول بر محموله‌های وارداتی نظارت می‌شود و نمونه‌های وارداتی به آزمایشگاه‌های مورد تایید سازمان ملی استاندارد جهت تایید و انطباق با استاندارد ملی ارسال و در صورت عدم مغایرت مجوز واردات صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به این شرایط نمی‌توان با قاطعیت در خصوص عدم توزیع برنج مصنوعی در استان اظهار نظر کرد.

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه توصیه کرد: شهروندان قبل از خرید برنج از طبیعی بودن و محصول مزرعه بودن برنج اطمینان حاصل کرده و به هیچ وجه تحت تاثیر تبلیغات رسانه‌ای، فریب جوایز وعده داده شده را نخورند.

منبع:ایسنا
کد خبر 2b2ab257f87a474c807314f73e391f3c

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرش ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    1 0
    آخه يكي نيست كه به اين مسئولين بگه چطور اينگونه محصولات خوراكي وارد كشور ميشه. شما با اين همه آزمايشگاه و تجهيزات نظارت درستي نداريد و نميتونيد متوجه بشيد برنج سالمه يا نه اونوقت از مردم كه دستشون به هيچ جا بند نيست ميخوايد بفهمن برنج اصله يا تقلبي. واقعا شورش را درآوريد و مردم را مسخره مي كنيد!!!
  • دلسوز ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    1 0
    با سلام در خصوص این خبر باید چنین گفت:چرا مسئولین فقط هوشدار می دهند اگر مشکلی هست چرا جلوی آنرا نمی گیرند. mail:delsouz@mail.com