عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: وزیر اقتصاد دولت یازدهم، یک تئوریسین واجد شرایط برای بخش کلان اقتصاد کشور است و می‌تواند جلوی هدر رفت منابع بانکی را بگیرند.

علی شریعتی، عضو اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص عملکرد علی طیب نیا در وزارت اقتصاد، گفت: در چهار سال گذشته طیب‌نیا نشان داد که بر حوزه وزارتی خود کاملا اشراف دارد و بر همین اساس توانست با کنترل نقدینگی، تورم را کاهش دهد.

علی شریعتی گفت: وزیر اقتصاد دولت یازدهم، یک تئوریسین واجد شرایط برای بخش کلان اقتصاد کشور است و می‌تواند جلوی هدر رفت منابع بانکی را بگیرند. یکی از معضلات دولت قبل نابسامانی بانک‌ها در اعطای تسهیلات و عدم نظارت کافی بر روی آنها بود که سبب شد اختلاس‌های چند میلیاردی به وجود آید.

وی تصریح کرد: جلوگیری از رشد قارچ گونه موسسات مالی و اعتباری و الزام آنها به رعایت بخشنامه‌ها و قوانین بانکی یکی دیگر از کارهای مثبت طیب‌نیا بود.

عضو کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق ایران گفت: پیگیری ایشان در خصوص وصول مالیات از برخی از نهادها که تا چند سال پیش حاضر به پرداخت مالیات خود نبودند و تحقق 80 درصدی درآمدهای مالیاتی از دیگر عملکردهای مثبت ایشان بوده است.

وی تاکید کرد: با توجه به مجموع اقدامات صورت گرفته، تدوام حضور طیب‌نیا در وزارت اقتصاد برای تداوم اقدامات اصلاحی، ضروری به نظر می‌رسد.
کد خبر 2c242e0b721e4afeb7d80f22fe78abac

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =