مواد غذایی> اقتصاد غذا - قیمت مواد غذایی افزایش طی ماه اکتبر (9 مهر تا 9 آبان) در جهان افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا«فودپرس»، کارشناسان فائو بدی آب و هوا را به عنوان دلیل اصلی افزایش قیمت مواد غذایی در ماه اکتبر (9 مهر تا 9 آبان) اعلام کردند.

یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت مواد غذایی در جهان، کاهش تولید غلات است، در حال حاضر 2 میلیارد و 530 میلیون تن غلات در جهان تولید شده که 1.1 درصد نسبت به سال گذشته میلادی کاهش یافته است.

قیمت مواد غذایی در ماه اکتبر (9 مهر تا 9 آبان) به میزان 3.9 درصد نسبت به ماه سپتامبر (10 شهریور تا 8 مهر) افزایش یافت.
فائو پیش بینی کرد که برداشت محصول ذرت در هند و اوکراین طی سال جاری میلادی کاهش یابد، همچنین خشکسالی در تایلند نیز نگرانی هایی را درباره برداشت برنج به وجود آورده است.

افزایش قیمت شکر طی ماه اکتبر (9 مهر تا 9 آبان) نیز در نتیجه پیش بینی ها درباره بدی آب و هوا در برزیل و کاهش برداشت نیشکر رخ داد.

تشدید نگرانی درباره بروز پدیده ال نینو در اندونزی و کاهش کشت سویا در برزیل به دلیل بدی آب و هوا از دلایل افزایش روغن پالم ذکر شد.

قیمت مواد لبنی نیز در ماه اکتبر (9 مهر تا 9 آبان)، 9.4 درصد نسبت به ماه سپتامبر (10 شهریور تا 8 مهر) افزایش یافت که دلیل آن کاهش تولید شیر در نیوزیلند اعلام شده است.

بر اساس این کزارش، قیمت گوشت در ماه اکتبر (9 مهر تا 9 آبان) نسبت به ماه سپتامبر (10 شهریور تا 8 مهر) تغییری نداشت، تصریح کرد: شاخص قیمت غلات در ماه مورد بحث حدود 1.7 درصد نسبت به ماه قبل از آن رشد داشت.
دلیل افزایش قیمت غلات، کاهش برداشت گندم در اوکراین و بخش های جنوبی فدراسیون روسیه اعلام شد.
غلات، حبوبات، گوشت، محصولات لبنی، روغن های گیاهی و شکر در سبد مواد غذایی فائو مورد بررسی قرار می گیرد.
کد خبر 2cce906350bd4aa6be039075c437f3d7

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =