رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در حال حاضر در کشور تعداد 270 کشتارگاه فعال وجود دارد و حدود 30 واحد دیگر در دست بهره‌برداری است.

مهدی خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی و نشست خبری روز ملی دامپزشکی ضمن تبریک به مناسبت اعیاد قربان و غدیر، خاطرنشان کرد: امیدواریم در این عید بزرگ اسماعیل نفس را در پیشگاه ابراهیم عقل قربانی کنیم.

وی در خصوص مسئولیت خطیر دامپزشکی در عید قربان، گفت: در این روز بزرگ هزار و 700 اکیپ در سراسر کشور آماده خدمت رسانی به مردم هستند و تمامی کشتارگاه‌های صنعتی تا عصر فعال است.

وی با بیان اینکه در این روزها مسئله‌ی سلامت فرآورده‌های لبنی در کشور مطرح شده است، گفت: اگر شیرخام بهداشتی از سلامت برخوردار نباشد با هیچگونه تجهیزاتی نمی‌توان آن را سالم ساخت بنابراین باید یک نگاه علمی از مبدأ آغاز شود.

عباس رجایی رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس نیز گفت: میزان واردات نهاده های دامی از خارج از کشور در فصل گذشته 36 هزار میلیارد تومان بوده است و این موضوع برای کشوری که خود از منابع فراوان برخوردار است بسیار تأسف بار است.

وی ادامه داد: اگر نهاده‌های تولیدی در کشور با تجهیزکردن کارخانجات تولید شود، رشد اقتصادی و همچنین اشتغال‌زایی نسل جوان را به همراه دارد.

رجایی با اشاره به نیاز کشور به بازار اسلامی برای عرضه‌ی اجناس حلال از اجرای تفاهم‌نامه با همکاری رئیس دامپزشکی کشور برای اجراپ پایلوت طرح شهر سالم از منظر غذا با استفاده از اعتبارات لازم و نیروی انسانی مورد نیاز در آینده نزدیک خبر داد.

وی بیان کرد: در حوزه‌ی تهیه‌ی فرآورده‌های لبنی سالم باید با رعایت نکات بهداشتی سطح میکروبی را به حداقل برسانیم.

رجایی نبود کشتارگاه صنعتی را از مشکلات اصلی استان عنوان کرد و افزود: باید تأسیس این کشتارگاه هرچه سریع تر با تخصیص اعتبارات لازم صورت پذیرد.

وی موضوع توجه به حوزه‌ی آبزیان و طیور را بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار کرد: در بسته‌بندی و حمل و نقل فرآورده‌های خام دامی از مبدأ تا مقصد کدگذاری محصول در اولویت است.

به گزارش ایسنا، صفری معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی نیز با تأکید بر لزوم بالا بردن راندمان سیستم‌های اداری افزود: متأسفانه شاخص بهره وری در ادارات پایین است و با تلاش مضاعف باید در افزایش این بهره وری بکوشیم.

وی با تأکید بر لزوم رضایت مندی ارباب رجوع در ادارات خاطرنشان کرد: باید نظام اداری ما پاسخگو باشد و از یک سیستم مطلوب ، کارآمد و شایسته برخوردار باشد.

به گزارش ایسنا، سعید حسینی مدیرکل سابق دامپزشکی استان مرکزی با ارائه‌ی گزارشی از فعالیت‌ها و عمکرد خود به اجرای طرح تضمین کیفیت و سلامت دامی بعنوان اولویت‌های کاری انجام شده در زمان مسئولیت خود اشاره کرد و همکاری در طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی از جمله بحث رادیو واکسن را از فعالیت‌های دامپزشکی در سال‌های اخیر عنوان کرد.

وی در ادامه به طرح ارتقای تحصیلی همکاران دامپزشکی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 70 درصد کارکنان دامپزشکی استان از تحصیلات عالیه برخوردار هستند.

حسینی اجرای ماده پنج نظام دامپزشکی و همچنین ماده 19 نظارت‌های بهداشتی در دامپزشکی استان را بسیار خوب تلقی کرد.

به گزارش ایسنا، در پایان مهدی خلج، علی رضایی پور را به عنوان مدیرکل جدید دامپزشکی استان معرفی کرد و از تلاش‌های سید سعید حسینی مدیرکل سابق قدردانی بعمل آمد.

منبع:ایسنا
کد خبر 2e1f70b334e74af2aab2ce582e5fba35

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =