معاون امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی گفت: براساس مصوبه دولت، برای نیمه دوم سالجاری یارانه شیرخام ماهانه به دامداران پرداخت می شود.

حسن رکنی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، مبلغ پرداختی این مصوبه را 75 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: امسال قیمت هر کیلوگرم شیرخام با بار میکروبی زیر1000 و چربی 3.5 درصد براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار1440 تومان تعیین شد، اما متاسفانه صنایع لبنی شیر خام را با قیمتی کمتر از قیمت مصوب یعنی حدود 1250 تومان و در برخی موارد کمتر از آن از دامداران خریداری می کنند، بنابراین دولت برای حمایت از تولیدکنندگان شیرخام ماهانه یارانه ای را به این بخش تخصیص داده است.

وی اظهار داشت: براساس این مصوبه، در مجموع قیمت خرید هر کیلوگرم شیرخام از دامداران (پول خرید هر کیلوگرم شیر خام توسط کارخانجات به اضافه یارانه مصوبه) به 1440 تومان خواهد رسید.

رکنی، هدف دولت منطقی و اقتصادی کردن قیمت شیرخام برای تولید کنندگان این محصول است تا تولید شیرخام و فراورده های لبنی بیش از پیش افزایش یابد.

معاون وزیر جهادکشاورزی تصریح کرد: در چهار ماه پایانی سال 92 مبلغ 300 میلیارد تومان یارانه شیر به دامداران اختصاص یافت که بخش عمده آن یا حدود 200 میلیارد تومان پرداخت شده و مابقی آن نیز باید توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تامین و واریز شود.

وی اظهار داشت: همچنین برای سه ماهه ابتدای سال 93 نیز مبلغ 200 میلیارد تومان یارانه برای شیرخام درنظر گرفته شد اما هنوز مبلغی بابت آن به دامداران پرداخت نشده و باید این مبلغ از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری تامین شود.

معاون تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی گفت: هنوز برای تخصیص یارانه شیرخام فصل تابستان تصمیم گیری نشده است.
کد خبر 864e02fcb2c64d08b4ee07cca8a08c07

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =