دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات گفت:از نظر کیفیت بسته‌بندی ماندگاری بالا در وضعیت مناسبی هستیم وضعیت شکلات در حال رشد است.

جمشید مغازه ای اظهار داشت: طبق آمار بدست آمده میزان صادرات شکلات در کشور حدود 5 یا 6 درصد رشد داشته است علت این رشد می‌تواند کیفیت مطلوب بسته‌بندی مناسب ماندگاری بالا و تنوع بالا باشد که باعث جذب بیشتر کشورهای هدف است.

وی در خصوص مشکلات پیش‌رو این صنعت گفت: ورود غیر رسمی و قاچاق محصولات مشابه بدون کنترل و نظارت باعث تاثیر بر بازار داخلی و قیمتها می‌شد.

مغازه‌ای تصریح کرد: محصولات قاچاق از کیفیت مناسب برخوردار نیست و معمولا کالاهای معیوب جمع شده از بازار است که متاسفانه به وفور وارد کشور می‌شود.

دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات در خصوص قیمت ها گفت: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و نوسانات دلار شاهد افزایش طبیعی قیمت هستیم.

وی با اشاره به افزایش قیمت داخلی شکر بیان کرد: قیمت شکر از 1600 تومان به 2200 تومان تغییر پیدا کرده است و در قیمت تمام شده محصولات موثر است.

مغازه‌ای در پایان گفت: علاقه‌ای به افزایش قیمت نداریم ولی چون محصولات از محصولات لوکس به شمار می‌رود و در سبد کالای اساسی نیز وجود ندارد باید قیمت ها را به صورت طبیعی افزایش دهیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران
کد خبر 2e6aaee029834af39aa6f9174926f395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =