کشاورزی> در حالی که رسانه‌های خارجی از مذاکرات هندی‌ها با ایران و اعزام تیم بازرگانی این کشور به ایران برای از سرگیری واردات برنج به کشور خبر داده‌اند، معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که فعلا خبری از واردات برنج هندی نیست و دبیر انجمن واردکنندگان برنج نیز گفت که در حال حاضر نیازی به واردات برنج خارجی نداریم و بازار تامین است.

علی قنبری - مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی -  درباره اینکه با توجه به ممنوع بودن واردات برنج، مطرح شده که هندی ها قرار است به ایران برنج وارد کنند، گفت: واردات برنج همچنان ممنوع است و برای آینده باید برنامه ریزی کنیم.

همچنین مسیح کشاورز - دبیر انجمن واردکنندگان برنج - نیز از سفر هیات تجاری هندی برای از سرگیری صادرات برنج به ایران اظهار بی اطلاعی کرد و به ایسنا گفت: این موضوع قطعا از سوی افراد رسمی کشور نبوده چرا که اگر وزارت جهاد کشاورزی اقدام به چنین کاری می‌کرد قطعا ما را نیز در جریان کار قرار می دادند.

وی افزود: در سال گذشته هیات هندی به همراه مسوولان بازرگانی به ایران آمدند و تاثیر واردات برنج از هند به ایران مورد بررسی قرار گرفت.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج ایران همچنین با بیان این‌که موضوع از سرگیری واردات برنج از وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیری می‌شود،‌ اظهار کرد: مهمترین پارامتری که در واردات برنج وجود دارد نیاز بازار است که در حال حاضر هنوز نیازی احساس نمی‌کنیم.

کشاورز با بیان این‌که به دلیل بالا بودن حجم واردات از سال قبل، برنج مورد نیاز برای ماه‌های فروردین و اردیبهشت را نیز داریم، گفت: احتمال دارد از خرداد ماه واردات برنج مجددا آزاد شود تا توازن بازار به هم نریزد.

منبع:ایسنا
کد خبر 2ec1310300984a76b89be8181ae5ead4

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =